E2 knokt weer als vanouds en sleept gelijkspel uit het vuur

Assist: Wesley Renes

E-pupillen, E2, Groep 3 08

18 oktober 2014 10:15

Om 10.15 uur stonden we uitgeslapen klaar voor de aftrap in Zevenhuizen. Onze jongens zaten direct al beter in de wedstrijd dan vorige week. Omdat beide teams goed verdedigden en wij vooral voorin wat slordig waren, speelde de strijd zich grotendeels af op het middenveld. Na een mooie steekpass van Alex kwam Wesley voor de keeper die bal vervolgens tot corner verwerkte. Even later was het de beurt aan Marco na een uitbraak via Alex naar Wesley. Marco ontving de bal van Wesley en schoot rakelings voorlangs. Groeneweg viel vooral op door haar robuuste verdedigers en verre/harde ballen voorwaarts; er zat weinig twijfel in hun spel. Maar heel gevaarlijk werden ze niet door geconcentreerd verdedigen van Brent, Milan en Gijs. Het bleef dan ook over en weer bij wat speldenprikjes. Waarbij voor ons gold, dat iets meer rust en overleg voorin tot meerdere goals had kunnen leiden. Bijvoorbeeld toen Milan prima uitverdedigde en de bal goed op Alex gaf, die vervolgens ‘in één tijd’ Marco wist te vinden en hij bediende Wesley weer keurig. Helaas nam Wesley de bal net niet goed aan en kon de keeper redden. Daarna was het de beurt aan Roan om weer eens een redding te verrichten. Uit de daaropvolgende corner kwamen de lange jongens van achteruit mee en werd het 1-0. Onze jongens lieten zich niet het veld uit slaan en kwam sterk terug. Een uittrap van Roan werd door Marco prima teruggelegd op Gijs. Hij speelde de bal keurig naar Wesley, die net iets te gehaast over het vijandelijke doel schoot. Aan het slot van de eerste helft redde Roan ons team nog met enkele vrije reflexen op twee vrije kansen van Groeneweg. Waarna de goed leidende scheidsrechter floot voor de rust.

De tweede helft begon met een grote kans voor Groeneweg. Hun aanvaller schoot hard maar ruim naast ons doel. Groeneweg speelde – wellicht gedragen door de voorsprong – gecontroleerd en ons team was net wat te onrustig. Marco speelde weer sterk als vanouds. Tegen een overtal en ook nog eens grote verdedigers van Groeneweg hield hij goed stand. Helaas was er te vaak geen aansluiting en stond hij dus in z’n eentje tussen 3 man. Dat kostte hem teveel kracht om de kansjes te kunnen benutten. Bij een vrije bal van Schoonhoven werd Alex achter de bal gedirigeerd. De bal lag net te ver voor een schot ineens op doel, maar een goede voorzet is hem ook wel toevertrouwd. Zijn vrije trap belandde op het hoofde van Brent, die de bal net niet goed genoeg kon plaatsen om gevaarlijk te worden. Even later volgde een uitbraak van Marco, maar hij zag de helemaal vrijstaande Dylan over het hoofd. Een grote kans op de verdiende 1-1 ging zo verloren. Dylan kreeg alsnog zijn kans op een goal toen hij vrijelijk op het vijandelijke doel af kon rennen, maar hun keeper redde goed. De 1-1 moest toch een keer vallen en het siert onze jongens, dat ze daar vol overgave voor bleven gaan. Wesley probeerde het maar eens van ver maar ook daar wist hun keeper raad mee. Plotseling had centrale verdediger Brent ruimte om het hele veld over te steken. Wellicht iets geschrokken van de kans die hij daarmee voor zichzelf creëerde, liep hij iets te ver door en ook nog eens iets te ver naar de zijkant. Zijn schot belandde in het zijnet. Daarna was het aan Wesley om Marco goed te bedienen en Marco beloonde zijn sterke spel met een goed schot: 1-1. Het overleg aan de kant van Groeneweg was gebroken. En onze jongens kregen nog enkele kansen. Helaas waren we voor de goal te gehaast en werden kansen dus niet benut. Omdat Milan teveel last had van een kleine aanvaring in de eerste helft was het aan Alex om diens positie linksachter voor de laatste minuten van de wedstrijd over te nemen. Verdedigen is nu niet echt zijn kernkwaliteit maar hij verdedigde zowaar taai, volhardend en goed.  Nadat Dylan (inderdaad ook niet bepaald de grootste van ons team…) weer volledig vrijstaand over het hoofd werd gezien (nu door Wesley) bleef de winnende tweede treffer uit. De wedstrijd eindigde in een gelijkspel. Een uitslag waarbij beide teams loon naar werken hebben gekregen. De coaches konden dan ook goed met de uitslag leven en de wedstrijd werd sportief met de gebruikelijke penalty’s en handjes schudden afgesloten.

Al met al hadden onze jongens weer de juiste wedstrijdmentaliteit aan de dag gelegd. Na afloop waren ze moe maar voldaan met het vertoonde spel. Met geloof in elkaar en opereren als een hecht team is deze bekerronde waardig afgesloten tegen de grote sterke verdedigers van Groeneweg. Maar ook ónze verdediging heeft goed stand gehouden tegen een team, dat toch enkele malen met dubbele cijfers had gewonnen. Enig minpuntje vandaag was de aansluiting bij en ondersteuning van de aanvallers. Een goede pass geven is prima, maar geef er daarna ook een vervolg aan door mee te lopen en niet te blijven staan. “Als – dan” daar doen we natuurlijk niet aan, maar met deze inzet was vorige week zeker gewonnen en dan waren we met het gelijke spel van vandaag door niemand meer in te halen geweest. Zo bleek de eenmalige inzinking een hele dure. Chapeau voor het team en de technische staf: met een keurige derde plaats (op doelsaldo) hebben jullie een prima visitekaartje afgegeven. Jullie mogen nu genieten van een welverdiende vakantie. Na de herfstvakantie kunnen jullie op de ingeslagen weg voort borduren in de competitie.