E1 wint voor de vierde keer op rij, nu met 1-2 tegen UNIO E1

Assist: Sem Faaij

E-pupillen, E1, Groep 1 12

18 oktober 2014 9:45

Na die fantastische overwinning vorige week met 6-2 tegen de uiteindelijke bekerwinnaar Gouda E1, moesten we nu tegen de rode lantaarndrager UNIO E1. UNIO nog zonder punten en met weinig doelpunten voor en vele tegentreffers zou een tegenstander moeten zijn, waar we met onze pas verworven status toch eenvoudig van moesten kunnen winnen. Hoe anders kan het soms lopen.

Spelen tegen de koploper of tegen de nummer laatst levert toch een andere wedstrijdbeleving op. Hoewel er deze week op de training voor onderschatting vele malen gewaarschuwd was, en de mannen echt gebrand waren op een goede wedstrijd met een hoge score, sluipt er dan toch ongewild wat verslaping op. Kijk maar naar hoe Ajax de 1e helft tegen FC Twente begon. Zelfs op dat niveau is er dan sprake van onderschatting, haha.

We begonnen zoals hierboven al aangegeven wat voorzichtig aan de wedstrijd, waar toch al snel duidelijk ging worden dat het eenrichtingsverkeer ging worden richting het doel van UNIO. UNIO had voor deze gelegenheid (herfstvakantie) maar de keeper van de D1 gevraagd om het doel schoon te houden.  Met zoveel tegentreffers en een eigen keeper die op vakantie is, is dat een begrijpelijke beslissing. Achterin speelden we geconcentreerd, maar voorin wilde het steeds net niet lukken. Vaak was de eindpass net niet goed, zat er een speler van UNIO tussen, was het schot naast, werden schoten geblokkeerd, wilde de paal en lat niet meewerken of was daar wederom de keeper van UNIO die een doelpunt verhinderde.

Uiteindelijk kwam dan toch de verdiende voorsprong. Een uittrap van Abdi werd opgevangen door Karsten, die twee man passeerde en met een Lob de goede keeper van UNIO dan toch wist te verschalken, 0-1.

Na de rust was het spelbeeld precies hetzelfde,  nu kregen we zo nodig nog meer kansen om de voorsprong verder uit te bouwen. Maar het vizier van de mannen stond net niet scherp genoeg. Nu werd UNIO niet alleen geholpen door de voortreffelijke keeper, maar ook wederom door paal, lat en zelfs de binnenkant van de kruising. Zelfs de scheidsrechter was ongelukkig voor ons. Tweemaal floot hij een 1 tegen 1 met de keeper  af wegens een blessurebehandeling van een UNIO speler. Maar gelukkig kwam de 0-2 er dan toch. Wederom via een mooie uittrap van Abdi die via het hoofd van Sem verlengd werd naar Jonas. En Jonas schoot de bal vernietigd hard achter de keeper van UNIO, 0-2.

Dat deze 0-2 een belangrijk doelpunt was bleek enkele minuten later. Waar UNIO in totaal slechts twee kansen kreeg. De eerste werd weer vakkundig door onze topkeeper Abdi geklemd, maar op de tweede kans van UNIO was hij dan toch kansloos, 1-2.

Door sterk optreden van onze gehele verdediging konden we de wedstrijd simpel uitspelen en de winst veilig stellen.

Mannen, wederom een prachtige overwinning en de 4e op rij. We hebben aangetoond absoluut in de 1e klasse thuis te horen en kunnen uitkijken naar een mooie competitie na de herfstvakantie.