Schoonhoven Dames 1 verliest in 2e ronde KNVB beker

Schoonhoven VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, Groep 3 4

28 oktober 2014 19:45

Op 28 oktober stond in Waddinxveen de 2e ronde KNVB bekerwedstrijd op het programma tussen ASW en Schoonhoven Dames 1.

Schoonhoven begon goed aan de wedstrijd, maar wist helaas de kansen die het kreeg om zeep te helpen. Vooral defensief miste Schoonhoven een paar belangrijke speelsters, waardoor er dames op voor hen onbekende positie moesten spelen. Vooral linksback Libni Sipsma had het in de eerste helft heel moeilijk, maar door goed coachen ging het de 2e helft stukken beter. Marina Hom miste een goede kans 1 op1 met de keepster, en werd twijfelachtig terug gevlagd voor buitenspel. Vlak daarvoor werd er terecht een goal van ASW geannuleerd doordat de spits van ASW de keepster van Schoonhoven Dorien Hamminga in het vijf meter gebied aanviel. Helaas viel vlak voor rust in de derde minuut van de extra tijd de 1-0.

Doordat ASW op dat psychologische moment scoorde werd het voor Schoonhoven lastig om terug te komen, zeker omdat het niet of nauwelijks kon wisselen en ASW door kon wisselen. Na ruim een uur spelen viel de terechte 2-0, zeker op basis van de 2e helft. De spits van ASW schoot de bal bijna perfect in. Ook na de 2-0 bleef ASW sterker, kwam ook mede doordat bij Schoonhoven iedereen er doorheen zat. Jolien Loef liep door de ASW verdediging maar vergat de bal af te geven op Marina Hom.

Komende zondag staat de derby tegen Stolwijk op het programma.

Hopen dat Schoonhoven dan wel de punten mee neemt.

Rick Winkel