Schoonhoven wint thuis van Peursum

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

25 oktober 2014 15:00

Vreeswijk, W. van

Schoonhoven heeft voor eerst dit seizoen een thuiswedstrijd in winst weten om te zetten. Na een snel opgelopen achterstand waren het doelpunten van Pieter Meijer, Marc Kruiper en Thomas Berendsen die Schoonhoven drie punten opleverden.

Het was even puzzelen voor trainer Wim Eilander. Maarliefst vijf basisspelers moest hij in de wedstrijd tegen Peursum missen. Dit werd echt prima ingevuld door de vervangers. Na een minuut stilte vanwege het overlijden van een oud-bestuurslid van de bezoekers kon er gestart worden.

Het was al snel duidelijk dat Schoonhoven voetballend de betere ploeg zou zijn en dat Peursum vooral in de counter het Schoonhoven probeerde lastig te maken. Al na 10 minuten zou deze tactiek succes hebben. Een te harde bal leek een eenvoudige prooi voor doelman Remi van Cappellen. Dit werd het ook, alleen beoordeelde de scheidsrechter dat hij dit met een te hoog been deed en tot ongeloof van de Schoonhovenaren legde hij de bal op de stip. Dit buitenkansje werd onberispelijk binnengeschoten.

Een scenario dat niet was voorzien, maar Schoonhoven bleef rustig en dit zou uiteindelijk leiden tot een voorsprong bij rust. BIj de gelijkmaker was het Pieter Meijer die goed druk zette en uiteindelijk alleen voor de doelman verscheen. Een goede afronding van Meijer zorgde voor de gelijkmaker. De 2-1 kwam van het hoofd van Marc Kruiper. Het was Paul Hom die de bal panklaar op het hoofd van Kruiper legde en hij kopte hard binnen.

In de 2e helft was het Tim van der Bogert die Schoohoven direct op een 3-1 had kunnen zetten. Paul Hom legde de bal neer bij de 2e paal en Van der Bogert had de bal voor het intikken. Maar zijn inzet ging naast het doel. Niet veel later zou alsnog de 3-1 vallen. Een vrije trap van Rob Arbeider werd goed doorgekopt door Pieter Meijer en bij de 2e paal was het Thomas Berendsen die de bal afrondde.

Na de 3-1 was de wedstrijd gelopen. Schoonhoven had niet de kracht om door te drukken en Peursum was niet bij machte om het de Schoonhovense defensie moeilijk te maken. Zo kon Schoonhoven eindelijk 3 punten bijschrijven in een thuiswedstrijd. Door de overwinning is Schoonhoven opgeklommen naar een gedeelde 4e plaats.

Volgende week speelt Schoonhoven uit tegen Ameide. Hopelijk kan Schoonhoven deze lijn door trekken en wederom 3 punten bijschrijven. Theoretisch is het zelfs nog mogelijk dat de 1e periode wordt gewonnen. Echter, dan moeten de 4 ploegen boven Schoonhoven verlies lijden.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Hagoort, Kruiper, Arbeider, Zuurmond, Berendsen, Zwijnenburg (Kruijsselbrink), Hom (Overbeek), Meijer, Versluijs (Potuyt), Van der Bogert