E1 successen gaan maar door en overklassen Kamerik E1 met 3-10

Schoonhoven JO11-1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

1 november 2014 8:30

Na vier op één volgende overwinningen en een toernooiwinst in de Krimpenerwaardbokaal ging vandaag de competitie van start. De zwakke broeders van de bekercompetitie zijn een niveautje lager ingedeeld en de toppers uit de 2e klasse zijn erbij gekomen. Zes van de tien ploegen zijn hetzelfde gebleven en nu aangevuld met vier nieuwe eerste klasse teams.

Vandaag treffen we oude bekende Kamerik E1. Vorige keer mochten we uitslapen en pas om 11:00 aantreden op een erg klein (zaalvoetbal)veldje. Toen begon de victorie bij Kamerik met een 4-8 overwinning. Vandaag mochten we al om 08:30 (07:15 vertrek) startten en dat op de dag na Halloween. Er rustte wel een vloek op deze wedstrijd, nog nooit hadden we een wedstrijd na Halloween gewonnen. Maar daar moest vandaag dan maar eens mee afgerekend worden. Gelukkig mochten we vandaag op een heel normaal (echt) grasveld spelen.

In de auto en in de warming was er nog niet echt sprake van gedrevenheid, eerder van een soort matheid. Als dat maar goed zou gaan?

Vanaf de aftrap vloog Schoonhoven er als bezetenen erin, wat binnen de minuut resulteerde in een grote 1 op 1 kans. De toon was gezet: Schoonhoven zette Kamerik met de rug tegen de muur en scoorde er in de eerste vijf minuten lustig op los, na vijf minuten stond er al een voorsprong van 0-5 (2x Karsten, 1x Sem, 2x Amin) op het scorebord. De coaches keken elkaar vertwijfeld aan, wat gebeurde hier. Kritische journalisten stellen dan altijd de vervelende vraag: “was Schoonhoven zo goed, of was Kamerik zo slecht”. Het antwoord zullen we nooit weten en is vandaag dan ook niet belangrijk. Schoonhoven nam even wat gas terug om vervolgens voor rust nog tweemaal  genadeloos toe te slaan (Sem en Karsten) en gingen we met een 0-7 ruststand rusten.

De geleerden waren het unaniem eens, dit was de beste helft van het seizoen. Achterin  werd zeer geconcentreerd verdedigd en gretig de bal veroverd, waarbij vooral de rugdekking super verzorgd was. De ballen werden keurig in de voeten (is ook weleens anders geweest) gespeeld van het middenveld en aanval, die daar wel raad mee wisten richting het doel van Kamerik. Waar in vorige wedstrijden ballen soms wat plichtmatig op het doel (vaak halfhoog) van tegenstanders werd geschoten, werd er vandaag met de wil om een doelpunt te maken de balen op het natte veld lekker over de grond soms met stuitje in de hoeken geplaatst.

Na rust was de druk erbij Schoonhoven wel een beetje af, Kamerik vermande zich goed en werd de einduitslag uiteindelijk bepaald op 3-10 (Karsten, Amin en Karsten), waarbij de 3-10 in de laatste secondes viel voor Kamerik en keeper Abdi met gevaar voor eigen leven de bal vol in zijn gezicht kreeg, maar de rebound niet meer “bewust” meemaakte. Als een echte bikkel was hij weer positief aanwezig in de strafschoppenreeks.

Mannen complimenten  wederom voor het gehele team, zowel keeper, verdediging, en aanvallers hebben vandaag hun taken fantastisch uitgevoerd. Vaak krijgen de doelpuntenmakers alle complimenten, maar zonder een goede verdediging en keeper zal er geen doelpunt gemaakt worden en zullen er dus ook geen wedstrijden gewonnen worden.

As dinsdag gaan we oefenen tegen Bergambacht uit (altijd lastig) en dan krijgen we as zaterdag  topteam Olympia E1 op bezoek. We gaan ervoor!!!!!!!!