E1 zakt door de nieuwe ondergrens en staat weer met de voetjes op de grond

Olympia E1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

8 november 2014 9:45

Na 6 overwinningen op rij en een gewonnen toernooi, waren de doelstellingen net bijgesteld en de lat ambitieus hoog neergelegd. Dan komt statistisch gezien de eerstkomende nederlaag steeds dichterbij (helaas).

Vandaag mochten we wederom tegen het sterke Olympia E1 uit Gouda. In de bekercompetitie hadden we uit met 5-1 (geflatteerd) verloren.  Maar dat het een goede en sterke tegenstander is, daar waren we op voorbereid en we wilden vandaag sportieve revanche nemen.

Na een prachtige 3-5 overwinning op Bergambacht E1 op de dinsdagavond en een goede training donderdag, stonden alle signalen op groen voor een pittige pot. Maar soms zegt dat niets en blijft voetbal voetbal en is het geen wiskunde.

Over de wedstrijd kunnen we eigenlijk erg kort zijn. Olympia begon gretig en Schoonhoven keek hoe Olympia voetbalde. Duels werden verloren, we waren steeds te laat, onzorgvuldig in de passing en afronding.  Wij vergaten wat we altijd afspreken nl. 1) gretig beginnen (ze “opvreten”), 2) elkaar in de voeten spelen en 3) elkaar helpen (rugdekking). Vandaag bleek als je nummer 1) niet doet dan gaan nummer 2) en 3) ook niet goed. Het leek wel of we een kater in het hoofd hadden en lood in onze benen. Binnen 5 minuten stond Olympia met 2-0 voor en kort daarna werd het zelfs 4-0. Vlak voor rust maakte Amin uit een mooie pass van Chiel in een 1-1 keurig de 1-4.

Na rust kwam er wel wat meer beleving in het spel van Schoonhoven en kregen we ook wel wat kansen, maar de keeper van Olympia voetbalde goed mee en verijdelde vele steekbalen van ons. Gelukkig werd Olympia slordig in de afronding en met dank aan keepers Abdi en Jeroen (Abdi viel uit met een hoofdwond) bleef de stand lang 1-4. Schoonhoven kwam toch nog een beetje terug in de wedstrijd door een doelpunt van Karsten uit een mooie pass van Achraf, 2-4. Toch geloofde Schoonhoven niet echt in een puntje vandaag en bepaalde Olympia de eindstand op 2-5.

Mannen, jammer maar kan een keer gebeuren. We weten waar het aan ligt. Volgende week gaan we Woerden E1 wel “opvreten”. Ook met Woerden hebben we nog een appeltje te schillen uit de bekercompetitie. We gaan ervoor!!!!!