E2 overklast door ONA E3 en verliest thuis met 2-6

Assist: Marco Hofman

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 13

8 november 2014 9:45

Op een zonnige ochtend konden we uitgeslapen aantreden tegen ONA E3. Na een lekkere actieve rondo met twee man in het midden om de jongens dit keer wat actiever het veld in te krijgen begon de wedstrijd ruim 5 minuten te laat als gevolg van malheur aan de technische hulpmiddelen van de arbiter. Het eerste wapenfeit kwam van Alex maar zijn vrije trap was een vrij gemakkelijke prooi voor de keeper. Daarna volgde een mooie aanval van achteruit opgezet door Gijs. Hij bereikte Dylan die de bal aan Marco gaf. Marco wist helaas net niet de vrijstaande Alex te bereiken. Vervolgens nog een kansje door een steekbal van Alex op Marco, waarbij laatstgenoemde zijn schot zag gekeerd door het dappere keepertje van ONA. Daarna begon de verdedigende malaise waarbij werkelijk iedereen menigmaal zijn man liet lopen. Roan wist nu echter nog katachtig te redden (met een beetje hulp van de lat). Na een steekbal van Alex wist Marco ook nog de 1-0 tegen de touwen te schieten. Vervolgens stak Brent als een veredelde uitvoering van Frank Rijkaard het hele veld over en deze indrukwekkende solo wist hij te verzilveren met een corner. Daarna had Alex nog een leuke actie bij de achterlijn en geen andere keuze dan van links met rechts op doel te schieten: helaas net voorlangs. Na wat klungelig verdedigen kwam ONA terug in de wedstrijd door een 1-1 uit een scrimmage. De eerste helft eindigde met wat kansjes voor Schoonhoven: Alex schoot helaas vol op de lat uit een mooie aanval. Dylan wist namelijk Troy te bereiken en hij legde de bal keurig terug op Alex. Zijn schot verdiende een beter lot dan de lat. Vervolgens blonken we weer uit in het laten lopen van de directe tegenstander die daar handig en doeltreffend van profiteerde: een vrije bal van ONA werd laag ingebracht en met twee man vrij in het doelgebied was er voor Roan geen houden aan: 1-2. Na een snelle counter zette ONA uiteindelijk de 1-3 ruststand op het bord.

In de tweede helft kwamen we goed uit de startblokken en zette Alex goed door op links, hij sleepte er een inworp uit, wipte de bal nonchalant op naar Troy en liep vervolgens slim weg bij z’n tegenstander maar kreeg daarna z’n voorzet net niet bij Dylan. Een vrije trap van Alex belandde bij Wesley en diens vlammende schot werd geblokkeerd door een tegenstander en resulteerde in een corner. Uit de corner van Alex kon Wesley net niet binnen koppen: hij ging net onder bal door. In de tweede helft viel ONA op door heel slim te spelen (tegenstander opwachten en dan slim wegdraaien en goed vrijlopen om zo de man met de bal keuzes bieden) en daarnaast had menig speler van ONA ook geen enkele moeite om een mannetje uit te spelen lopen. Na wat sterke reddingen van Roan kwam Schoonhoven weer terug in de wedstrijd. Marco gaf een balletje vanuit het middenveld richting Wesley, diens directe tegenstander liet de bal lopen en dat werd door Wesley vakkundig afgestraft: 2-3. Helaas liet Wesley daarna de kans op de 3-3 liggen: na fanatiek maar fair doorzetten van Troy wist hij Wesley te bereiken. Zijn puntertje ging via een verdediger net langs de paal. Vervolgens brak een fase aan met kans op kans voor ONA. Ze benutten hun snelheid heel goed en Roan wist nog wel te redden in een 1 op 1 situatie maar na weer slim en goed samenspelen van ONA viel dan toch de 2-4. Via een eigen doelpunt (Brent stond voor Roan en tikte een schot van ONA subtiel doch onhoudbaar achter z’n verbouwereerde tweelingbroer) en wederom een mooie aanval van ONA kwam de eindstand op 2-6. In de slotfase lieten onze jongens zien wel uit het goede hout gesneden te zijn: de mentaliteit en de wil om door te gaan ook in een uitzichtloze situatie valt te prijzen. Alex gaf een mooie pass op Dylan en zette hem vrij voor de keeper. Helaas had hij niet in de gaten hoeveel tijd hij had en schoot te gehaast en net naast. Alex probeerde het daarna nog met twee schoten op de goal en Milan schoot nog een keer op de vijandelijke paal. Het mocht allemaal niet baten en de 2-6 bleef als eindstand staan na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter.

Jongens, dit keer was de tegenstander gewoon beter. Jullie kwamen weliswaar vaak net een stapje te laat, maar aan de inzet heeft het niet gelegen en daarvoor alle complimenten!! Het belangrijkste is om als team goed bij elkaar te blijven en mekaar te helpen (onder andere door vrij te staan) en met z’n allen te verdedigen (dus ook de aanvallers). Samen met jullie goede inzet zal dat snel weer tot een overwinning leiden.