E1 krijgt voetballes van angstgegner Woerden E1

Schoonhoven JO11-1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

15 november 2014 9:00

Na een zeer slechte wedstrijd tegen Olympia E1, vorige week, mochten we deze zaterdag aantreden tegen angstgegner Woerden. Woerden had ons in de eerste wedstrijd van de bekercompetitie alle hoeken van het Hofland complex laten zien middels een 2-10 overwinning begin september. Vandaag waren we dus gebrand op een sportieve revanche.

Hoe anders kan het soms lopen. We begonnen eigenlijk zeer goed, kregen zelfs een overwicht in de eerste 10 minuten zonder heel gevaarlijk te worden. Maar na twee persoonlijke fouten in de Schoonhovense verdediging stortte het elftal als een kaartenhuis in elkaar en combineerde Woerden er wederom lustig op los. Gelukkig kon Karsten na een prachtige actie van Chiel over links vlak voor rust de eer redden en gingen we met 5-1 rusten. Misschien kon de 2e helft de ommekeer brengen. Woerden had eerder tegen ESTO een 5-1 voorsprong uithanden gegeven.

Na rust begonnen we een stuk feller maar kregen we al snel de 6-1 om de oren na een miraculeuze carambole. Keulemans zou er trots op geweest zijn. Toch kwamen we weer een beetje terug in de wedstrijd toen Karsten een mooie steekpass van Achraf binnenschoot, 6-2. Zou het toch nog kunnen? Daar kwam een duidelijke NEE  van Woerden op terug. Via mooie combinaties, hier en daar met wat geluk met van richting veranderende schoten, maar overall zeer verdiend liep Woerden uit naar de uiteindelijk eindstand van 13-2, of daar hield de scheidsrechter op met tellen. Teleurgesteld schoten we de penalty’s nog plichtmatig richting het doel en konden we nu wel onder een warme douche (de koude hadden we al 2x25 minuten gehad).  We bedankten de zeer sportieve (maar wat wil je) Woerdenaren voor de voetballes en dropen af.

Mannen, dit was een waar lesje hoe we wel zouden moeten voetballen. Met veel inzet, kort op de bal spelen, bewegen zonder bal en elkaar in de voeten spelen lijkt voetballen niet zo moeilijk.

Laten we as woensdag voor de Rijnmond Cup tegen Olympia dit gaan proberen te doen, zodat we volgende week zaterdag tegen Ona weer de drie punten mee naar huis gaan nemen.