E1 herstelt zich voortreffelijk tegen lastig ONA E1: 2-8

ONA E1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

22 november 2014 10:00

Na drie opeenvolgende nederlagen tegen Olympia (2x) en Woerden stonden de koppies van de week op onweer of waren dat juist de koppies van de coaches. Hoe kregen we de jongens weer aan het voetballen, met beleving? Donderdag op de training werd iedereen duidelijk verteld wat er van hen verwacht wordt en kwam de positieve agressie terug in het positiespel.

Zaterdagochtend om 10:00 konden we het laten zien tegen het altijd lastige ONA E1. Zij stonden met 4 uit 3 één punt boven ons, dus dat zou nog erg lastig gaan worden. ONA met een prachtig klassiek sportcomplex, mooi hoofdveld met tribune en 1,5 kunstgrasveld. Een schitterende oude basisschool die is verbouwd tot kantine (beneden) en kleedkamers boven. In de oude klaslokalen mochten wij ons gaan omkleden in kleedkamer 2. De beatbox op 10 met “Wiggle Wiggle” en “Fireball” om in de stemming te komen. We gingen na een scherpe warming-up om 10:00 starten op het kunstgras van veld 2. De wedstrijd stond onder leiding van een uitstekend leidende strenge scheidsrechter (en dat uit mijn mond, haha).

Na een paar minuten aftasten was de eerste mogelijkheid voor ONA, maar zoals al het gehele seizoen was Abdi ook vandaag weer erg sterk aanwezig. Kort daarna werd Schoonhoven sterker en sterker en vond Jonas in een mooie aanval over links de vrijstaande Sem die koelbloedig de 0-1 inschoot. De wedstrijd bleef op en neer golfen en nu vond Karsten de wederom vrijstaande Sem die nu ook de 0-2 aantekende. Na een aantal mogelijkheden voor ONA, die vakkundig onschadelijk werden gemaakt door onze scherp spelende Jeroen, Viggo, Chiel en Achraf, vond Achraf over links Karsten, die de achterlijn haalde en de voorzet op maat werd door Sem in een prachtige volley achter de goede keeper van ONA geschoten, 0-3. Een ware hattrick van Sem. ONA maakte nog net voor rust de 1-3.

In de rust stonden de koppies op scherp en beloofden we elkaar om ze door te gaan en keihard voor elkaar te blijven knokken.

Na rust was de eerste kans voor ONA, doelman Abdi groeide in de wedstrijd en glom van trots na mooie complimenten van de vele toeschouwers. Wederom was Schoonhoven zeer effectief in de afronding, Achraf bediende Karsten met een mooie steekpass. Karsten wist netjes de keeper te omspelen en de bal in het lege doel te schuiven, 1-4. En toen ging het snel. De 1-5 kwam na een mooie aanval over rechts, waar Karsten de bal voorgaf op de vrijstaande Sem en deze de bal achter de ONA keeper schoot. De 1-6 kwam door sterk opstomen van Viggo door het midden, wachtte net zo lang totdat Chiel helemaal vrijstond en de bal netjes in de korte hoek schoot. ONA maakte nog voor de statistieken 2-6, waarna Schoonhoven wederom het tempo opvoerde. De 2-7 maakte Karsten na een mooie assist van Chiel en de 2-8 was bijna een kopie van de 1-6. Viggo stoomde wederom op door het midden speelde Chiel aan in de voeten met de keeper in zijn rug, Chiel draaide om zijn as en gelijktijdig om de keeper heen en kon de bal eenvoudig in het lege doel plaatsen.

Mannen, grote klasse. Na drie dikke nederlagen zo terugkomen getuigt van grote weerbaarheid en doorzettingsvermogen. Als we zo scherp en geconcentreerd als team spelen en voor elkaar willen werken en vechten, kunnen we van elke tegenstander winnen. Zelfs van Olympia en Woerden.

Na afloop bleef het nog lang onrustig in Gouda, nu met “we are the champions” en “bloed, zweet en trainen” vanuit de beatbox.

Volgende week gaan we voor het eerst 9x9 spelen tegen vv Spirit E1, gaan we weer een mooie pot van maken.