E2 scoort 3x maar verliest door flinke dosis pech met 2-1

Assist: Alex Prins

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 13

22 november 2014 8:30

Om 7.30 uur stond iedereen klaar voor vertrek om te voetballen tegen Haastrecht E1. Helaas was Brent geveld en kon hij niet meedoen. Zijn positie werd overgenomen door Marco. De wedstrijd begon goed: iedereen speelde fel en geconcentreerd. In tegenstelling tot de voorgaande wedstrijden deed iedereen goed mee, probeerde iedereen goed vrij te staan en sloten de linies goed op elkaar aan. Het tactische plan van de trainers zat nu goed in de koppies. Dit resulteerde dan ook een goede partij, overwicht en veel kansen. Waarvoor alle hulde aan het hele team en de technische staf.

Een eerste mooie aanval ging na sterk verdedigen van Milan via Alex naar Dylan. Dylan gaf voor op Wesley maar helaas werd hij net niet bereikt. Niet veel later kreeg Marco als centrale verdediger de bal van Milan. Hij had tijd, nam tijd en kwam toen tijd tekort: hij probeerde de bal nog naar voren te schieten maar raakte ongelukkig de voet van de tegenstander en vervolgens caramboleerde de bal onhoudbaar achter de verbouwereerde Roan: 1-0 voor Haastrecht. Onze jongens lieten zich niet uit het veld slaan en gingen gestaag verder met hun goede spel. Een schot van Wesley werd door hun sterke keeper gered. Daarna was het de beurt aan Alex met een mooie subtiele pass op Wesley. Wesley gaf uitstekend voor op Dylan maar die moest met zijn chocoladebeen (links dus) schieten en de bal ging naast. Vervolgens kreeg Haastrecht een corner die bij de ongelukkige Marco verkeerd op zijn voet belandde en wederom in het eigen doel verdween. Zo stond Haastrecht zonder zelf te scoren toch riant op 2-0. Ook nu weer gingen onze jongens stug door met hun goed verzorgde spel. Milan gaf de bal aan Alex die een keurig een-tweetje met Davey opzette, de volgende tegenstander nog eens even uitspeelde en vervolgens voorgaf op Wesley. Wesley bedacht zich geen moment en bekroonde deze schitterende aanval met een zeer verdiende treffer: 1-2.  Daarna volgde nog een goed schot van de uitstekend spelende Alex maar hier wist hun keeper prima raad mee. Haastrecht kreeg nog een spaarzame kans maar die werd door Troy prachtig gered en met z’n uitschuifbare been tot corner verwerkt. Het slotakkoord was voor ons team: Alex speelt twee man uit, legt netjes strak terug op Davey, hij tikt de bal door naar Troy en die kwam helaas verkeerd uit en schoot daarom uiteindelijk ver naast. De kansen zijn kortom voor onze jongens maar het geluk is aan de zijde van de thuisspelende ploeg.

De tweede helft begon met een wederom doortastend Schoonhoven: zowel aanvallend als verdedigend. Een goed schot van Gijs ging net naast. Een aanval via Gijs naar Troy op Davey ging naast. Troy bruiste van de energie, zette menig sliding in en deed geen stap opzij voor de tegenstander. Dat leek hem op enig moment noodlottig te worden: in een fair maar pittig duel kwam z’n knie tegen de knie van de tegenstander en lagen beiden kermend van de pijn op de koude grond. Troy verbeet z’n pijn, liep even met John over het veld en kon gelukkig weer doorgaan. Met z’n actie had ie nog wel een corner verdiend die helaas geen noemenswaardige kans opleverde. Vervolgens kreeg Alex weer de kans om z’n talenten te etaleren: een goed geplaatst afstandsschot kon door de keeper ternauwernood via de lat worden gered. Waar het geluk in aanvallend opzicht al aan hun zijde was, hadden ze nu ook nog eens verdedigend alle geluk van de wereld. Zo ook toen Davey de bal nog eens hard op de paal schoot. Tja, als de goden je niet gunstig gezind zijn, wordt het vechten tegen de bierkaai. Het tekent echter de goede mentaliteit dat niet werd opgegeven en onze jongens onverdroten ten strijde bleven trekken. Haastrecht kreeg diep in de twee helft zowaar een eerste kans, maar Roan staat in 1-tegen-1 situaties prima z’n mannetje. Zo ook dit keer weer en ondanks een pijnlijke hiel waardoor hij amper meer kon lopen en puur op karakter kon blijven spelen. Na een goede uitbraak via de vandaag weer opvallend sterk spelende Gijs naar Davey, zag laatstgenoemde onze kleine Dylan over het hoofd. Dylan stond helemaal vrij bij de tweede paal maar Davey zag het dus niet en schoot zelf (net naast). Niet veel later volgde weer een kans voor Schoonhoven. Marco meende dat hij nog wat had recht te zetten en deed verwoede pogingen om een nog zeer verdiend doelpunt te verkrijgen. Na goed doorzetten wist hij Davey te bereiken, maar die strandde op hun keeper. Een laatste offensief resulteerde in een voorzet van Marco op Dylan, maar helaas belandde de bal net niet bij hem, nog een wanhoopspoging van Milan met een schot van afstand en een schot van Gijs. Alle moeite ten spijt eindigde de wedstrijd in 2-1.

Jongens, hartstikke goed gespeeld vandaag!! Tegen zoveel pech is geen team bestand en het siert jullie dat je allemaal stuk voor stuk bent blijven knokken. We hebben genoten van jullie!