E1 geeft drie punten cadeau aan Floreant en verliest met 2-4

Sem Faaij (schot)

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

6 december 2014 10:00

Zaterdag 6 december, “the day after the Sinterklaasnight before”. De zon stond hoog aan de hemel, we mochten op een luxe tijd, nl 10:00 en we mochten op het hoofdveld. Dat het hoofdveld allang geen voorrecht meer is voor onze kunstgras generatie, bleek ook vandaag weer. Hoewel dit ook voor Floreant geldt, zij spelen ook nauwelijks meer op echt gras, vertelde de zeer sportieve leider voor de wedstrijd.

In de kleedkamer was de één erg enthousiast over de gekregen cadeaus, de ander net wakker van een lange spannende avond, weer een ander nerveus van al het publiek dat verwacht werd en overall wat stilletjes na de spannende Sinterklaastijd. De goede warming-up werd afgesloten met wat slappe en te weinig krachtige schoten op doelman Abdi. Helaas zou dit een slecht voorsteken zijn.

Vanaf de aftrap begon Schoonhoven feller en veel beter aan de wedstrijd. Floreant werd met de rug tegen het eigen doel gezet en er volgden grote kansen voor Sem, Amin en Karsten. Binnen 5 minuten hadden we met minimaal 3-0 moeten voorstaan, wederom een slecht voorsteken. Floreant werd geleidelijk wat sterker en kreeg ook zeker haar kansen, maar hier wist keeper Abdi wel raad mee. Helaas strafte Floreant het slap uitverdedigen van Schoonhoven af en kwam tegen de verhouding op 0-1. Hierna bleef Schoonhoven de betere kansen krijgen en kwam door een splijtende pass van Chiel op Karsten op een zeer verdiende 1-1. D’r op en d’r over dacht iedereen langs de kant en de kansen bleven komen voor Schoonhoven, maar helaas de scherpte (echt zo’n ondefinieerbaar voetbal begrip) was er niet in de voorhoede. Doordat de scherpte er ook niet was in de achterhoede, kwam Floreant zwaar tegen de verhouding op een 1-3 voorsprong.

In de rust werden er duidelijke afspraken gemaakt en beterschap beloofd, maar na rust was het Floreant die onze nieuwe foutjes genadeloos afstraften, 1-4. Schoonhoven kreeg nu de juiste “agressie” terug in het spel en het geloof was er nog zeker om er een goed resultaat uit te slepen. Wederom kregen we weer grote kansen via Sem, Amin en Karsten, maar de keeper van Floreant deed ook goed mee. Sem maakte op aangeven van Karsten de 2-4 en helaas belandde zijn zekere 3-4 op de paal. Schoonhoven bleef kansen krijgen, maar meerdere doelpunten bleven uit en verloren we met 2-4.

Mannen, helaas hebben we nu onnodig verloren van Floreant, doordat we zelf niet scherp waren in de hooffies. Nu de Sinterklaasstress achter de rug is gaan we volgende week het jaar goed afsluiten tegen ESTO. Volgens mij hebben we daar nog iets goed tegen te maken.