Wauw, bijna een stunt in Ammerstol

Ammerstol F1

... (solo)
... (schot)
Ties de Kloe (scrimmage)
... (solo)

F-pupillen zaterdag, F4, 8e klasse 01

13 december 2014 10:15

Zo trots als de jongens van de F4 vorige week van het veld liepen na de zwaarbevochten overwinning tegen DCV, zo trots mochten ze ook in Ammerstol zijn. Bijna werd een punt gepakt van de nummer 2 in de competitie, die een week eerder koploper Esto met 5-4 had geklopt. Het Esto dat met 14-0 veel te sterk was geweest voor onze jongens.

Als ervaren profs roken de mannen van de F4 in de slotfase dat er meer te halen was, dat de 3-2 achterstand nog ongedaan kon worden gemaakt. De een stuk oudere piepmuizen werden teruggedrongen op de eigen helft, maar het lukte net niet om de gelijkmaker binnen te knallen. Toch gaf de fanatiek coachende Roeland aan dat de jongens trots mochten zijn op hun bikkelwerk.

De start was nog zo moeizaam geweest. Na een ongelukkige aftrap kwam de F1 van Ammerstol vrijwel direct op een 1-0 voorsprong. De 2-0 volgde al snel. Vooral hun spits was voortdurend een plaag, maar Roel stond uitstekend te keepen en kreeg, zoals dat gaat bij uitblinkende keepers, tot driemaal toe wat hulp van de paal. Ook Tim haalde nog een bal van de lijn.

Maar de F4 liet zich niet wegzetten. Tim wist zich steeds beter vast te bijten in de sterke spits van de tegenstander en kreeg hulp van Marouan, die niet de grootste van het team is, maar misschien wel de dapperste. Hij gooide zich met ziel en zaligheid in elk duel. Net als Lucas, die er steeds in slaagde om een voetje tussen een Ammerstolse aanval te krijgen en zelfs zo fanatiek was dat zijn schoen de lucht in vloog.

Op het middenveld werd keihard geknokt door Ties, die terecht een beloning kreeg toen hij na een afgeslagen corner nogmaals op doel schoot en via een Ammerstols been voor de 2-1 zorgde. Ook Rayan en Bilal gingen mee in de strijd en voorin probeerden Melle en Timme gevaar te stichten.

Dat lukte vooral na de pauze, toen de F4 zich meer en meer in de wedstrijd wist te knokken. Het team kwam nog wel met 3-1 achter, omdat die ongrijpbare spits van Ammerstol nog een keer raak schoot. Maar na een mooie actie schoot Melle al snel de 3-2 tegen de touwen.

Daarna wankelde Ammerstol. De F4 zocht de aanval, nam steeds meer risico, maar de beloning voor het harde werken en het mooie voetbal bleef uit. Het maakte de prestatie er niet minder om.

In de penaltyserie schoten Ties, Lucas, Rayan en Roel ook nog raak, een mooie hoge score. Nu hopen dat de eerste seizoenshelft een mooie afsluiting krijgt, komende week in de thuiswedstrijd tegen CKC.