E1 schudt Sinterklaasdip van zich af door ESTO E1 “op te vreten” met 1-5

ESTO E1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

13 december 2014 10:00

Zaterdag 13 december stond de moeilijke uitwedstrijd tegen ESTO E1 op het programma. En dat na de Sinterklaasdip van een week eerder tegen Floreant, wat een zekere overwinning had moeten zijn. Maar ja, als “hadden komt, dan is hebben te laat”. In de bekercompetities hadden we in een spannende wedstrijd pas in blessuretijd verloren van ze met 4-5. Dus dat zou een lastige klus gaan worden in Bodegraven. ESTO uit is altijd lastig.

Zonder keeper Abdi (weekend weg) en de zieke Jeroen, werden we gelukkig geholpen door keeper Roan van de E2, die wel twee wedstrijden achter elkaar wilde keepen. Om 10:00 met de E1 in Bodegraven en om 11:30 in Nieuwerkerk, dat is logistiek best nog een uitdaging. Daarbij gaat grote dank uit naar trainer/coach Bas Renes die dit logistiek mogelijk maakte. Roan maakte in zijn eerste wedstrijd voor de E1 een geweldige indruk en keepte een foutloze wedstrijd. Dank namens alle spelers.

Schoonhoven kwam zeer gretig (coaches Marcel en Piet-Jan hadden de juiste klop weer weten te vinden) uit de startblokken. Achterin stonden Chiel, Achraf en Viggo super scherp hun directe mannen te dekken en kwamen steeds voor hun directe tegenstander. Karsten nam het middenveld in bezit en voorin wisten Sem, Amin en Jonas een ware plaag te zijn voor de verdedigers van ESTO.

Na een paar prachtige aanvallen over vele schijven, kreeg Schoonhoven haar 3e hoekschop. Amin nam deze slim en zag Viggo op de 16 meter vrijstaan. Viggo wist met een keiharde lage schuiver het net te vinden, 0-1. Twee minuten later wist Amin via een zelfde hoekschop Sem te vinden, helaas raakte hij de bal niet helemaal goed (in de rust wisten waarom). Na een kwartier voetballen werd Karsten hard onderuit gehaald. Nadat de tranen weer gedroogd waren schopte hij de terecht toegekende vrije trap verwoestend over de keeper heen en vlak onder de lat, 0-2. Schoonhoven bleef energiek doorgaan. Via een mooie combinatie over links wist Jonas de vrijlopende Karsten te vinden, die in de 1 tegen 1 met de keeper het net eenvoudig wist te vinden, 0-3. Wat een luxe.

Dat de score toen al niet verder werd opgevoerd, kwam met name door een paar gemiste kansen van Sem. In de rust werd pas duidelijk hoe dat kwam en dat hij er zelf niets aan kon doen. Bijna de gehele zool van zijn rechterschoen was losgeraakt en daar kun je niet meer mee schieten. Lijkt mij een mooie gelegenheid om volgende week in Londen nieuwe schoenen te kopen. Ondertussen stelde Chiel zijn voetbalschoenen beschikbaar aan Sem voor de 2e helft (zie het vervolg). Een prachtig gebaar waar Sem gretig gebruik van maakte.

In de 2e helft bleven we geconcentreerd spelen, het spel golfde op en neer maar de beste kansen bleven voor ons. Via een mooie actie van Amin over links wist hij Sem te vinden die alleen door kon gaan op de keeper, wat op zijn oude schoenen niet lukte, lukte op de “nieuwe” schoenen van Chiel wel. Heel bekeken wist hij de bal laag in de rechterhoek te schieten en bracht hij de stand op 0-4.

Dat ESTO toen de 1-4 maakte was slechts voor de statistieken. Dat het slotakkoord voor Schoonhoven was, was niet meer dan verdiend. Dit maal via een mooie combinatie door het centrum, wist Viggo Jonas alleen voor de keeper te zetten. Jonas bleef ijzig koel en schoof de bal rustig in de rechterhoek, 1-5. De scheidsrechter floot direct af, bang voor een grotere nederlaag van de ESTO ploeg.

Mannen, van harte feliciteert met deze prachtige overwinning. Vandaag hebben we wederom aangetoond dat als we er voor 100% voor willen gaan, we van iedere tegenstander kunnen winnen. Ondertussen zijn we opgerukt naar de 4e plaats en daar kunnen we dik tevreden mee zijn. Misschien kunnen we in 2015 nog wel voor een verrassing zorgen.

Namens de trainers en coaches wensen wij jullie een hele prettige kerstvakantie met fijne kerstdagen en een veilige jaarwisseling.