E2 speelt rommelige verliespartij tegen Nieuwerkerk E5

... (intikker)

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 13

13 december 2014 11:30

Om 11.30 uur aftrappen tegen Nieuwerkerk E5 in Nieuwerkerk. Je zou denken dat we goed uitgerust zouden zijn en goed voorbereid op de komende partij. Niets bleek echter minder waar. Roan was uitgeleend aan de E1 in Bodegraven en het zou kantje boord worden of hij tijdig in Nieuwerkerk zou zijn. Dus gingen we zo laat mogelijk naar het veld en was van een gedegen warming up geen sprake. Bas kon zijn nieuwbakken coachbord ook niet gebruiken in de kleedkamer (want hij was bij Roan) dus ook die troef kon vandaag niet worden uitgespeeld. Net op tijd kwam Bas met Roan en onze invallers (Karsten en Amin) aan. Troy had vandaag een uitje en was dus niet van de partij. Na een wat gezapig begin schrokken we blij verrast wakker van een steekbal van Karsten op Dylan. Dylan bedacht zich niet en schoot de bal snoeihard en weergaloos in de kruising. Vervolgens kon Roan een goed schot van Nieuwerkerk vakkundig naast kijken en werd een leuke combinatie van Nieuwerkerk op dezelfde manier onschadelijk gemaakt. Gijs gaf een prima bal op Karsten die vervolgens net naast schoot. Alex wist in een volgende aanval Marco te bereiken maar diens steekpass bereikte Karsten net niet. Na leuk doorzetten van Wesley kon hij net Alex niet bereiken en ging wederom een kans verloren. Plotseling kwamen vanuit het Nieuwerkerkse verontrustende berichten over een 8e man bij Schoonhoven. En dat bleek waar. In alle consternatie hadden we een man teveel opgesteld. Toen de commotie was geluwd en de poging om het doelpunt ongeldig te verklaren was mislukt, ging Nieuwerkerk vol door en leek ons team wat van slag door alle commotie. Dylan wist nog door oplettend verdedigen een gevaarlijke aanval onschadelijk te maken. Maar de daarop volgende corner was een scherpe waarschuwing: een prachtige kopbal ging over ons doel. Bij de volgende corner was dan ook iedereen gewaarschuwd maar helaas ging de bal door de handen van Roan en verloor Alex het kopduel: 1-1. Nieuwerkerk zette aan maar we gaven ons nog niet gewonnen. Karsten zette goed door op links en bereikte Marco. De keeper was uitgespeeld, het doel was leeg, maar de bal ging naast. En in plaats van een 1-2 ruststand werd na niet doortastend ingrijpen in de verdediging van eerst Dylan en daarna Brent de 2-1 door Nieuwerkerk gemaakt: Roan werd verrast in de korte hoek.

Ook in de rust kon Bas geen gebruik maken van z’n coachbord, want we werden vriendelijk verzocht om op het (verre) veld 5 te blijven. Karsten moest ons helaas verlaten: na een pittige charge was hij al licht geblesseerd naar de kant gegaan maar de tweede helft had hij sowieso al aan zich voorbij moeten laten gaan. De tweede helft begon verder zoals de eerste eindigde: een scorend Nieuwerkerk. De bal was nog maar net aan het rollen gebracht en een voorzet van rechts zeilde over Roan in de verre hoek. Tja, bij Gudelj was het laatst tegen NAC een wereldgoal dus dan nu ook maar… Vervolgens wist Alex met een listige pass op maat Amin te bereiken die op volle snelheid door kon gaan en de vrijstaande Dylan net niet bereikte. Even later werd Dylan wél bereikt maar ging zijn schot via buitenkant paal naast. Onze jongens rechtten hun rug en zetten onvermoeibaar door. Na een pittige charge op Wesley (die door John het veld werd afgedragen) was de vrije trap voor Alex. Zijn schot ging snoeihard op de binnenkant van de paal en helaas weer net de verkeerde kant op: het doel uit in plaats van er in. Het blijft 3-1. Vervolgens maakte Nieuwerkerk wel de 4-1 en kende hun zelfvertrouwen geen grenzen meer. Een mooie uitbraak via Amin op Dylan. Dylan gaf de bal door op Brent en die wist net niet te scoren. Een gevaarlijke kans voor Nieuwerkerk werd door Milan sterk verdedigd en beheerst over het eigen doel gekopt. De scheids vond het welletjes en tijd voor de penalty’s.

Deze wedstrijd maar snel vergeten en de les leren dat een gedegen en rustige voorbereiding goud waard is, gaan we deze week flink wat vertrouwen bijtanken en volgende week inhalen thuis tegen Oudewater. Laten we dan met goede inzet en elkaar goed helpend het jaar afsluiten met een goede wedstrijd en drie punten.