E2 doet zichzelf in slotfase tekort tegen Moerkapelle E1

Assist: Wesley Renes

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 13

17 januari 2015 9:45

De eerste wedstrijd na de winterstop was direct een pittige: Moerkapelle E1 (gedeeld nummer twee) kwam op bezoek. Die hoge klassering dankt de tegenstander – zo bleek tijdens de wedstrijd – uit goed samenspelen en als team dicht bij elkaar blijven. Onze jongens werden direct al onder druk gezet en kort verdedigd door de tegenstander. Desondanks waren de kansen wel voor onze jongens. Marco werd niet bereikt bij een gevaarlijke uitbraak, want anders had hij vrije doorgang. Bij een volgende uitbraak schoot Marco net naast een leeg doel. Een schot van Alex met zijn steeds sterker wordende linkerbeen raakte net nog even de grond voor de keeper. Het veld was lekker nat en gaf de bal wat extra vaart. De keeper kon de bal daardoor niet goed verwerken en Marco was er als de kippen bij om de score te openen: 1-0. Een lange bal van Roan kwam bij Troy terecht maar hij schoot helaas net naast. Vervolgens had Marco nog een waanzinnige actie in z’n hoofd. Alex wilde een voorzet geven op Marco en die hing al helemaal klaar voor een omhaal. Helaas tikte een tegenstander de bal net voor hem weg. Een schot van Marco werd gepareerd en belandde voor Alex z’n voeten. Helaas lag de keeper net genoeg in de weg. Onze keeper Roan had nog niet veel te doen gehad, maar nu moest nu toch handelend optreden in een 1-op-1 en bracht redding. De weg naar Roan leek gevonden, want niet veel later moest hij ook nog een balletje uit de hoek tikken.  Vervolgens was hij kansloos op een afstandsschoot die via z’n lieftallige tweelingbroer achter hem in het doel verdween. In het slot van de eerste helft liep Marco alleen op de keeper af, maar trok Moerkapelle professioneel aan de noodrem en haalde Marco neer (bij de grote mannen zou het rood en een pingel zijn geweest maar bij de E-tjes kun je hier nog mee weg komen). De terecht gegeven vrije trap was een prooi voor Brent maar werd keurig gepareerd door de keeper.

De tweede helft begon wat mat over en weer. Bij een uitbraak van Wesley bleek dat hij nog niet helemaal was hersteld van z’n griepje eerder deze week. Hij liep alleen richting het vijandelijke doel maar werd snel ingehaald door een paar tegenstanders. De sterk spelende Troy slalomde zich ‘over de hele’ langs diverse tegenstanders maar kon deze weergaloze acties net niet belonen met een doelpunt. Waar Moerkapelle eerlijk gezegd het betere van het spel had, waren de kansen voor onze jongens. Na een bal van Troy op Wesley werd zijn schot/voorzet richting Marco door laatstgenoemde gemist. Hierdoor werd de keeper wel verrast en verdween de bal van Wesley in het vijandelijke doel: 2-1. Moerkapelle zette aan voor een offensief. Een corner ging net naast, een gevaarlijke voorzet werd door Roan onschadelijk gemaakt maar veel verder kwamen ze eigenlijk niet. Totdat uit het niets een hoge bal net over de verraste Roan heen in zijn doel belandde: 2-2. Vervolgens waren er nog een paar kansjes voor onze jongens: Troy onderschepte hun opbouw en schoot snel op doel maar helaas net naast. En Marco moest het later nog eens alleen opknappen tegen drie tegenstanders en kon niet anders dan de bal over de achterlijn lopen. De 2-2 tussenstand was eigenlijk wel een terechte stand: Moerkapelle had weliswaar het betere van het spel maar onze jongens hadden de beste kansen gehad. Helaas had Moerkapelle hier maling aan en bewaarden onze jongens niet de rust. In de laatste minuten was het een chaos in de verdediging en profiteerde Moerkapelle listig: 2-3.

Jullie hadden weer een goede inzet vandaag. Jammer genoeg werd de goede inzet niet beloond met een verdiend punt. Volgende week weer een uitdaging: uit tegen koploper Moordrecht.