E1 speelt 2-2 tegen sterk spelend Nieuwerkerk E3

Nieuwerkerk E3

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

17 januari 2015 9:45

Na vijf weken winterstop, waarin ook in de laatste twee zaterdagen de geplande activiteiten door slechte velden bij Cabauw en de harde wind vorige week werden afgelast, mochten we vandaag eindelijk weer eens echt de wei in. Dan blijkt toch wel dat een wedstrijd spelen wel iets heel anders is dan de doordeweekse trainingen en bleek ook vandaag het wedstrijdritme er nog niet helemaal te zijn.

Vandaag mochten we aantreden tegen Nieuwerkerk E3, dat klinkt makkelijker dan het zou worden. Nieuwerkerk heeft nl 18!!!!! E-teams. We werden vanochtend getrakteerd op een supersnel en glad kunstgrasveld dat door de lichte vorst van vannacht zo geworden was. Dat was voor beide teams wel even wennen en dus ook voor beide teams gelijk.

Schoonhoven begon gelijk lekker fel en agressief. Achterin werd kort op de bal en tegenstander gespeeld en op de juiste momenten ingeschoven. Door het snelle en gladde veld bleek het lastig om elkaar blindelings te vinden waardoor sommige passjes net niet bij de juiste personen aankwamen. Maar toch waren de eerste grote kansen voor Schoonhoven via Karsten en Sem die beiden hun sprintduels wonnen maar in de afronding net teveel tijd nodig hadden om de score te openen. Via een schitterende actie van Amin over links wist hij Karsten alleen voor de keeper te zetten. Ditmaal aarzelde hij geen seconde en joeg de bal met links in de rechterkruising, 1-0. Deze voorsprong was zeer verdiend, maar hierna kwam Nieuwerkerk ook regelmatig gevaarlijk door. Maar de verdediging en keeper Abdi bleven rustig en hielden het doel schoon.

Na rust ging Nieuwerkerk verder naar voren spelen en ging meer risico’s nemen. Hierdoor werden ze wel wat gevaarlijker, maar leverde ook niet echt grote kansen op. Aan de andere kant kwam er ook meer ruimte voor Schoonhoven en konden we gevaarlijk uitbreken. Helaas ontbrak de echte scherpte in de afronding. Dit vond Chiel ook en probeerde het daarom maar van grote afstand en dan blijkt maar weer dat Johan Cruyff toch altijd gelijk heeft (als je niet schiet dan zal je nooit scoren). Zijn afstandsschot werd onderweg licht aangeraakt en verdween achter de keepster van Nieuwerkerk, 2-0.

Dit leek de beslissing. Maar nu ging Nieuwerkerk helemaal va-banque spelen en ging  hun laatste man ook verder mee inschuiven. Dit resulteerde in steeds meer druk richting het doel van Abdi, maar gelukkig voor ons ontbrak daar ook regelmatig de scherpte. Toch kwam de verdiende 2-1 er toch door een goede combinatie door het midden en wat minder resoluut optreden van ons. Met nog een paar minuten te spelen werd het voor ons billenknijpen. Door knullig balverlies van ons op het middenveld kwam er dan toch de verdiende gelijkmaker 2-2.

Nu ging Schoonhoven toch nog alles op alles zetten en kreeg het nog grote mogelijkheden. Maar Sem en Karsten werden hardhandig het scoren belet door Nieuwerkerk, jammer voor ons floot de scheidsrechter hier niet voor en bleef het bij de 2-2.

Na afloop waren de spelers van beide teams erg ontevreden met het gelijke spel, terwijl de leiders zich er wel “prima” in konden vinden, ondanks de 2-0 voorsprong.

Mannen, we hebben ontzettend hard geknokt, grote klasse. Het wedstrijdritme is weer opgedaan en volgende week gaan we DSO in Zoetermeer drie punten ontfutselen.