Strijd om de 1e plaats: VVS B1 - IJVV Zwervers B1

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 10

18 april 2015 11:00

Asscheman, R.D.B.

Vandaag speelde de B1 in de strijd om plaats 1 tegen IJVV de Zwervers.
De Zwervers begonen zeer sterk aan de wedstrijd, maar we hielden achterin de boel goed dicht.
Na een minuut of 20 kwamen we beter onder de druk uit en kregen we een paar kansjes. Thijs kreeg een bal pardoes voor zijn voeten en schoot geplaatst op de kruising. Dit was even om de richting te zoeken.
Robin gaf een mooie crossbal op Thijs die vanaf randje 16 de bal keurig in de verre hoek plaatste. (Zie filmpje hieronder.)
DeZwervers waren even de kluts kwijt en wij namen de wedstrijd in handen.
De 2-0 viel op een heerlijk moment. Na een overtreding op Giorgio mocht Thijs de bal de doelmond inpompen en de bal werd in de kluts door Giorgio binnengetikt.
Hierop volgde direct het rustsignaal.

De 2e helft probeerden de Zwervers door middel van wat agressiever te spelen de wedstrijd te doen kantelen.
Wij werden even terug uit gedwongen. De ballen pompten ze iedere keer onze 16 in en bij één zo'n bal bleef de bal een keer goed voor hen liggen en daar wisten ze wel raad mee 2-1.
Hierop reageerden we gelukkig door gewoon onder hun druk uit te voetballen. Dit leverde de 3-1 en tevens de mooiste (trainings)goal op.
Daniel speelde strak in op Giorgio die de bal keurig klaar lag voor de goed meegelopen Walter die de bal beheerst binnen schoot.
Dit was tevens het slot op de wedstrijd.
De zwervers raakten hier en daar wat geirriteerd maar wij lieten ze niet meer in de wedstrijd komen.
Nog 2 finales in dit geweldige seizoen en dan misschien nog een beslissingswedstrijd tegen De Zwervers als toetje......

Jan van Maurik

Video van de 1-0. De 1-0 van Thijs

Video van een mooie vrij trap. Net geen goal van onze kopsterke Joris