Schoonhoven laat dure punten liggen in Sleeuwijk

Sleeuwijk 1

Schoonhoven 1

...

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

28 maart 2015 15:00

Laros, M.J.H.A.

Schoonhoven heeft zichzelf een slechte dienst bewezen door in en tegen Sleeuwijk met 1-1 gelijk te spelen. Na een moeizame 1e helft was het Kelvin Potuyt die direct na de thee op schitterende wijze de 1-0  binnenschoot. Maar de Schoonhovense vreugde was van korte duur, wan Sleeuwijk kwam snel terug tot 1-1. In de laatste minuut was het Paul Hom die de 2-1 binnen kon binnentikken, maar hij miste jammerlijk. Door de overwinning van Altena op Asperen is Schoonhoven een plaatsje gezakt naar de 2e plaats.

Schoonhoven begon iets gewijzigd t.o.v. de wedstrijd tegen Ameide. Joost Hagoort was hersteld van een blessure en nam zijn vertrouwde plaats op de rechtsback positie in. Rob Arbeider moest daarom plaatsnemen op de bank. Het was duidelijk dat Schoonhoven deze middag het spel moest gaan maken. De thuisploeg liet zich terugzakken op eigen helft en probeerde met snelle counters de Schoonhovenaren te verrassen.

De eerste kans was voor Jan Willem Schep. Een voorzet vanaf de linkerkant van het veld kon binnengekopt worden door Schep, maar zijn inzet werd van de doellijn afgehaald. Na een kwartier spelen was Schoonhoven wederom dichtbij een treffer. Hayo Nagtegaal kwam goed naar binnen en loste een knap schot af, maar de doelman was alert en bracht redding. Het waren in de eerste helft eigenlijk de twee enige echte mogelijkheden die Schoonhoven wist  te creëren. Sleeuwijk kon daar in de eerste helft weinig tegenover stellen en Remi van Cappellen hoefde nauwelijks op te treden.

Waar Schoonhoven in de 1e helft geen gaatje kon vinden in de Sleeuwijkse defensie was het direct na rust Kelvin Potuyt die verwoestend uithaalde van 18 meter. Met een snoeihard schot liet hij de doelman kansloos.  Wie dacht dat de treffer bevrijdend zou werken kwam bedrogen uit. Het tegenovergestelde gebeurde juist. De spelers gingen teveel achteruit lopen en boden Sleeuwijk de gelegenheid om terug te komen in de wedstrijd. In de 52e minuut gaf Sleeuwijk al een waarschuwing af. Een schot kon net door Van Cappellen op de paal getikt worden en via de binnenkant van de paal ging de bal terug het veld in. In de 58e minuut zou het wel raak zijn. Een vrije trap zorgde voor onrust bij het Schoonhovense doel. Marc Kruiper wist de bal nog ternauwernood weg te koppen, maar gaf onbewust een voorzet op een Sleeuwijk speler. Voor hem was het vervolgens een koud kunstje de bal in het lege doel te koppen.

Met nog een half uur te spelen ging Schoonhoven op zoek naar de winnende treffer. Schoonhoven had ook het overwicht, maar speelde slordig. Toch zou de ploeg van Wim Eilander nog een aantal riante mogelijkheden krijgen om alsnog de wedstrijd naar zich toe te trekken. De eerste was voor Hayo Nagtegaal na 70 minuten voetballen. Een afgeslagen bal kwam voor de voeten van Nagtegaal. Vanuit een lastige hoek, maar voor een leeg doel schoot hij de bal op de lat. De grootste kans zou komen in de 94e minuut voor Paul Hom. Wim Overbeek gaf een goede voorzet af en Paul Hom kon voor vrij voor het doel binnenschieten. Helaas voor Schoonhoven raakte Hom de bal verkeerd en ging de bal langs het doel.

Zo kwam Schoonhoven niet verder dan een gelijkspel. Altena wist haar wedstrijd wel te winnen en bezet nu de 1e plaats. Echter, de ploeg uit Nieuwendijk heeft wel een wedstrijd meer gespeeld. Deze zal Schoonhoven volgende week inhalen tegen Herovina. Het besef zal er zijn dat het in het Herwijnen beter voor de dag zal moeten komen dan tegen Sleeuwijk, want 3 punten zijn nodig om het verschil met Altena weer goed te maken. Bij een gelijkspel of overwinning verzekerd Schoonhoven zich bovendien van de 2e periode.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Hagoort, Kruiper, Schep, Zwijnenburg, Potuyt (J. Nagtegaal), H. Nagtegaal, Overbeek, Peltenburg (Hom), Versluijs (Arbeider) en Meijer.