Schoonhoven blijft in race voor kampioenschap

Schoonhoven 1

SVW 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

25 april 2015 15:00

Kant, A.

Na het zeer teleurstellende resultaat vorige week tegen VVAC moest Schoonhoven winnen van SVW om kans te houden op het kampioenschap. Hierin slaagde het, want de Gorinchemmers werden met 3-1 huiswaarts gestuurd. Pieter Meijer (2x) en Tim van der Bogert waren de doelpuntenmakers.

3 speelrondes voor het einde moest Schoonhoven het koploperschap overlaten aan Altena. De titelkansen heeft de ploeg van Wim Eilander dus niet meer in eigen hand, maar van opgeven is nog geen sprake. De opdracht voorafgaand aan het duel met SVW was nog 3 keer winnen en hopen op puntverlies van Altena. Tegen SVW moest de eerste horde genomen worden.

Schoonhoven begon uitstekend aan het duel en leek al snel op voorsprong te komen uit een corner, maar na een scrimmage voor het doel kon de bal weggewerkt worden. Niet veel later moest het oppassen na een grote kans voor de bezoekers, maar de bal werd hoog overgeschoten. Uiteindelijk liet de openingstreffer niet lang op zich wachten. Een mooie aanval over de rechterkant van het veld kwam terecht bij Pieter Meijer. Met een droge knal vanuit de draai verschalkte hij de SVW doelman.

Na de 1-0 drukte Schoonhoven door en wist het twee keer te scoren. Echter, beide doelpunten werden wegens buitenspel afgekeurd. De eerste was volledig terecht, maar bij de treffer van Jan Willem Schep ging de leidsman de fout in. In eerste instantie keurde hij het doelpunt goed, maar na overleg met zijn assistent scheidsrechter, werd alsnog voor buitenspel gefloten. Een lachwekkende beslissing omdat Schep ruim een meter achter de verdediging stond. Niet veel later viel de verdiende 2e treffer alsnog. Een voorzet van Wim Overbeek werd binnengekopt door Pieter Meijer. De keeper ging hier de fout in door over de bal te duiken. Na de snelle 2-0 voorsprong nam Schoonhoven gas terug en kabbelde de eerste helft voort. Remi van Cappellen moest nog wel een paar keer kordaat optreden, maar in echt gevaar kwam Schoonhoven niet.

In de 2e helft stelde Schoonhoven direct orde op zaken en werd de wedstrijd definitief beslist door Tim van der Bogert. De invaller wist bij zijn eerste balcontact direct tot scoren te komen. Na de 3-0 zakte het niveau van de wedstrijd. Schoonhoven vond het allemaal prima en bij SVW was het geloof volledig verdwenen. De scheidsrechter zou zich in de 2e helft nogmaals negatief onderscheiden. Dit keer voor SVW. Wim Overbeek brak door aan de rechterkant van het veld. En werd daarbij onderuit gehaald. De SVW speler werd met een rode kaart bestraft, waar  geel op zijn plaats was geweest. Tegen 10 man kon Schoonhoven geen doelpunt meer maken en zag het SVW in de 85e minuut zelfs terugkomen tot 3-1. Een vrije trap werd hard binnengeschoten.

Na de overwinning bleek concurrent Altena haar wedstrijd met 1-0 gewonnen te hebben van Arkel waardoor Schoonhoven op de 2e plaatst blijft staan. Met nog 2 wedstrijden te gaan bedraagt de achterstand slechts 1 punt. Altena gaat volgende week op bezoek in Ameide en treft een week later in eigen huis Peursum. Schoonhoven speelt volgende week op eigen veld tegen Arkel en speelt de laatste wedstrijd uit tegen Heukelum. Het zullen nog 2 spannende weken worden. Hopelijk weet Schoonhoven haar twee wedstrijden te winnen en weet Ameide of Peursum te stunten.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Arbeider, Kruiper, Den Besten (Van Schaik), Zwijnenburg, Potuyt, Nagtegaal (Kruijsselbrink), Overbeek, Schep (Van der Bogert) Versluijs en Meijer.