Een iets te lange winterslaap voor de F4

... (e.d.)

F-pupillen zaterdag, F4, 8e klasse 01

17 januari 2015 12:00

Ze hadden er allemaal zin in, stonden na de kerstvakantie te trappelen van ongeduld om weer aan de competitie te beginnen. En de eerste vijf minuten van de uitwedstrijd bij XerxesDZB uit Rotterdam was dat ook goed te zien. Net zo fel als aan het einde van de eerste competitiehelft renden de mannen van de F4 over het veld.

Het bleek helaas een korte onderbreking van de winterslaap te zijn. Opeens stond iedereen wat dromerig om zich heen te kijken, liep het hele team achteruit en was het alsof er zand zat in de vechtmachine.

Het werd afgestraft door de hekkensluiter, maar niet met oogstrelende acties, zoals je die mag verwachten op het Faas Wilkes-sportpark. De F8 van Xerxes DZB leek meer op een schopploeg. Vooral buffelaar Ties, die nooit zijn poot terugtrekt, werd vaak geraakt en voelde af en toe de gevolgen als je de bal net wat te lang vasthoudt. Timme kreeg zelfs een ordinaire doodschop en alle anderen hebben vast ook ergens een blauwe plek.

Terugbijten deed de F4 voor rust niet en dan is er een hele vervelende voetbalwet. Als je zelf niet fel genoeg bent, krijg je hele knullige doelpunten tegen. Eerst ging een bal via de buik van Ties langs keeper Roel, daarna was het tweemaal raak na een klutscorner.

Het zorgde voor een 3-0 achterstand in de rust, maar daarna beet de F4 gelukkig wel van zich af. Vooral Marouan gaf het goede voorbeeld, door heel fel te verdedigen. Net als Lucas, die de bal ook goed naar voren wist te knallen. Op het middenveld hadden afwisselend Bilal, Timme, Ties en invaller Mats goeie passes in huis, waardoor Melle en Rayan nu voorin wel gevaarlijk wisten te worden.

Mats zorgde voor de 3-1, omdat een verdediger van XerxexDZB uit zijn voorzet niets anders kon doen, dan de bal in eigen doel schieten. Helaas werd het nog 4-1, uit de enige kans die de Rotterdammers kregen in de tweede helft.

In de penaltyserie was er wel succes, want Mats, Ties, Bilal, Marouan, Timme en Roel scoorden. Nog nooit eerder was het zes keer raak.

Na afloop beloofden de jongens dat ze vanaf nu weer helemaal wakker zijn en dat de winterslaap is afgelopen. Ze mogen dat zaterdag laten zien in de thuiswedstrijd tegen Moordrecht. Hopelijk is Tim dan ook weer fit genoeg om mee te doen.