Koploper Schoonhoven F6 slaat een gat ....

VEP F8

Sem de Jong (schot)

F-pupillen zaterdag, F6, 10e klasse 33

17 januari 2015 8:45

Deze week zijn de jongens weer voor het eerst wezen trainen en hebben de speltactiek goed doorgenomen voor deze wedstrijd. Deze wedstrijd is dan ook een belangrijke. Vandaag kan er een gat geslagen worden tussen de nummer 1 en 2 in de competitie. De eerste officiële wedstrijd in 2015, vroeg, koud, en een uitwedstrijd maar het allerbelangrijkste wel met HEEL VEEL supporters. De jongens hebben er zin vandaag. De wedstrijd is nog geen twee minuten aan de gang en ik kom net uit de kantine aanlopen met een warme kop koffie en zie Thomas al 0-1 scoren. Dit komt totaal onverwachts want als de tegenstander zo hoog in de lijst staat dan verwacht je ook een zware wedstrijd. De tegenstander is dan ook gelijk gewaarschuwd en laat zich zeker niet op hun kop zitten. Een leuk potje voetbal om te bekijken vanaf de kant. De jongens spelen goed samen en de verdedigers Rayane en Sami staan als een huis, goed bezig. Wel fijn dat Niels op het doel staat want hij houdt ook twee mooie schotten tegen. Beide teams zijn aan elkaar gewaagd en het zou fijn zijn als er voor rust nog een doelpunt gemaakt wordt. Ik denk dat de mama van Sem geluk brengt want Sem schiet werkelijk de bal zo hard in het doel dat het net er bijna uit vliegt 0-2. Kort daarna fluit de scheidsrechter af voor de rust.
Even opwarmen in de kleedkamer.
Na de rust gaan de jongens er weer tegenaan. De sfeer onderling is goed en er wordt goed naar elkaar overgespeeld. VEP krijgt niet veel schietkansen op het doel maar dat zegt soms niet alles. Danté speelt vandaag een goede wedstrijd echter een doelpuntje zit er voor hem vandaag niet in maar wat wil je met z'n tegenstander. Sietse houdt een goed hard schot van VEP tegen, toppertje. Nu zijn wij weer aan de beurt. Kian krijgt de bal mooi van Yassir aangespeeld en Kian scoort 0-3. Heerlijk de druk is eraf. De vermoeidheid slaat toe bij de jongens. De jongens van VEP die zeker niet onderdoen voor onze jongens scoren 1-3. Niet lang daarna fluit de scheidsrechter af.
                                          Jongens we zijn trots op jullie.