E1 trotseert winterse omstandigheden en speelt met 1-1 gelijk tegen DSO E2

Sem Faaij (schot)

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

24 januari 2015 8:30

Na het verdiende 2-2 gelijkspel  tegen Nieuwerkerk van vorige week, moesten we deze week aantreden tegen DSO E2 uit Zoetermeer. Aanvangstijd was 08:30, dus de vertrektijd stond vast om 07:15. Altijd lekker!!!

Vrijdagavond: 20:25: Henk Krol voorspelt de komende nacht ijzel, sneeuw en vorst
Vrijdagavond: 20:30: website DSO meldt keuring zaterdagochtend om 07:00 en berichtgeving vanaf 07:15. Lekker dan, moeten we toch eerst opstaan en aankleden voordat we weten of het doorgaat Gaat vast niet door.
zaterdagochtend: 06:30: de wekker gaat af, welke dag is het eigenlijk? Niet zeuren: opstaan en  aankleden
zaterdagochtend: 06:45: ontbijt, nog geen nieuws
zaterdagochtend: 06:55: de telefoon gaat over bij DSO, maar wordt niet opgenomen. Balen
zaterdagochtend: 07:02: bericht van collega coach Marcel: de grasvelden van DSO zijn afgelast, ja? Wat betekent dat?
zaterdagochtend: 07:04: de telefoon gaat over bij DSO, en ja opgenomen. E2 tegen Schoonhoven E1 gaat door. Dus!!!!
zaterdagochtend: 07:06: coach Marcel bellen, wat gaan we doen? Kunnen we er wel komen? Ook een verantwoordelijkheid richting andere ouders. Besluit: we verzamelen bij de VVS en zien dan verder
zaterdagochtend:  07:15: aankomst na glibberpartij bij de VVS. Een aantal zijn te laat, maar dat zien we vandaag maar door de vingers.
zaterdagochtend: 07:20: besluit na overleg andere ouders: we gaan richting Bergambacht en zien hoe het gaat.
zaterdagochtend: 08:10: aankomst bij DSO in Zoetermeer, het viel niet tegen, zullen we maar zeggen.

Na aankomst op het complex van DSO (4 grasvelden en let wel 4 kunstgrasvelden) snel door naar kleedkamer 12 van de 16 en omkleden om naar het “polderbaan” veld te gaan, ergens ver weg in de polder. Zo’n veld waar de wind vrij spel heeft en de ijzel en sneeuw nog in ruime mate aanwezig is. Een goede warming up om weer een beetje warm te worden en hopelijk ook te blijven.

Vandaag treden we aan in een iets andere opstelling. Na uitvoerig overleg met het technische hart deze week, werden er voldoende argumenten op tafel gelegd om het 3-1-2 systeem te wijzigen in het “kerstboom” systeem van 3-2-1. Dit leek na 1 minuten zijn vruchten al af te werpen, maar het verwoestende schot van Sem belandde op de rechterkruizing. Schoonhoven zette goed druk en kreeg in de eerste 10 minuten kans na kans en kon de keeper na een driemaal  1 tegen 1 van Amin, Jonas en Sem uitgroeien tot de uitblinker van DSO.

Halverwege de eerste helft kon DSO wat sterker worden en via verzorgd voetbal mooie aanvallen opzetten. Gelukkig stond de Schoonhovense verdediging goed en kwamen zij niet verder dan 1 schot op de lat. Helaas belandde even later een ongevaarlijk ogend schot toch in het doel van Schoonhoven, 1-0. Later bleek dat keeper Abdi op dat moment in een vergaande staat van bevriezing  zich bevond en konden we hem dit  niet kwalijk nemen.

In de rust vroeg hij meerdere malen om een wissel omdat zijn handen en voeten bevroren waren en er ijspegels aan zijn neus hingen. En dan te bedenken dat hij vrijdagmiddag hard met zijn gezicht op het schoolplein was gevallen en hierbij een halve tand had ingeslikt en een gescheurde lip had opgelopen.

Keeper Abdi werd in de rust verdere moed ingesproken en gezegd dat hij niet zo moet zeuren, haha. Later bleek dat hij nog van grote waarde zou zijn.

Na rust golfde het spel op en neer met kansen aan beide kanten en groeide keeper Abdi aan Schoonhovense kant uit tot “man of the match” met mooie reddingen via zijn voeten, handen en hoofd (arme jongen). Jammer was dat Sem Schoonhoven al na 30 secondes op 1-1 had moeten zetten maar helaas raakte hij een mooie voorzet van Karsten totaal verkeerd, waardoor de bal naast ging. Gelukkig bleef Schoonhoven doorgaan en via een steekbal van Karsten kon Sem alleen af op de keeper van DSO en ditmaal bleef hij “ijzig” koel  en schoof de bal beheerst in de rechterhoek, 1-1.

Hierna ging Schoonhoven opzoek naar de overwinning en deze kwam er bijna.  De goed spelende Sem had helaas geen geluk met het “houtwerk”. Ditmaal trof hij tweemaal de paal. Ondanks dat Schoonhoven de betere kansen kreeg, was de 1-1 een verdiende uitslag.

Keeper Abdi mocht als beloning voor zijn goede 2e helft nog voor de penalty’s onder de warme douche en nam stand-in Jeroen zijn plaats in in het doel.

Mannen, grote klasse dat we onder deze omstandigheden (enige Schoonhoven team dat in actie kwam) zo’n wedstrijd hebben gespeeld en zijn we klaar voor Gouda E1 volgende week.