E1 op waarde geklopt door Nieuwerkerk met 4-2

Sem Faaij (schot)

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

7 februari 2015 8:30

Iedereen die de belevenissen van de E1 dit seizoen een beetje volgt, kan zich de wedstrijd tegen DSO van twee weken geleden nog wel herinneren. De spanning en onzekerheid of het wel doorgaat, de lage temperaturen. Reeds op vrijdagavond vele afgelastingen en wederom om 08:30 een verre uitwedstrijd. Dus wederom om 07:15 vertrekken en dat betekent dus voordat de velden gekeurd worden reeds uit bed en ontbijten. Pas om 07:15 bij het verzamelen op het van Hofland, viel het “verlossende” het gaat door!!!! Dus!!!!

Met frisse (de jongens hadden er zin in) tegenzin (van de ouders) vertrokken we met een temperatuur van -3 graden richting Nieuwerkerk. Bij aankomst in Nieuwerkerk werden we allerhartelijks ontvangen met een “Nee, Schoonhoven gaat niet door”. Dat noemen ze voetbalhumor in Nieuwerkerk. Dus!!!! De sfeer zat er al gelijk goed in.

En natuurlijk mochten we weer op veld 6. Gelukkig konden we nog net op tijd de stoptrein naar Capelle nemen die een special station heeft bij veld 6, anders waren we zeker te laat geweest. Het kunstgras bleek wel glad maar prima bespeelbaar. Drie weken geleden hadden we nog met 2-2 gelijk gespeeld, dus het zou wederom een zware wedstrijd gaan worden.

Vanaf het begin van de wedstrijd had Nieuwerkerk het betere van het spel, speelden goed verzorgd combinatievoetbal, waar wij een aantal gevaarlijke counters tegenover konden stellen. Nieuwerkerk was beter en kwam verdiend op een 1-0 voorsprong, de manier waarop was alleen een beetje vreemd. Een verdwaalde hoge bal werd eigenlijk door iedereen gemist en hierdoor werd keeper Abdi verrast en belandde de bal in eens in het doel. Uit één van de zeldzame counters wist Jonas goed door te zetten en wist de bal voor de voeten van Sem te krijgen, die hiermee wel raad wist, 1-1.

In de rust, misten we de stoptrein en moesten toen helemaal teruglopen naar de kleedkamer 7. Snel geprobeerd wat aanpassingen te doen en de jongens moed ingesproken dat hier nog alles mogelijk was en snel weer te voet naar veld 6. De 2e helft begon nu ca 15 minuten te laat.

In de tweede helft helaas een beetje hetzelfde spelbeeld. Nieuwerkerk beter voetballend en Schoonhoven loerend op de counter. We hoopten even dat we PSV konden nadoen. Maar na 10 minuten bleek dat Nieuwerkerk wederom verdiend op voorsprong kon komen, nadat de defensie van Schoonhoven niet resoluut optrad. Dit leek wel het signaal voor Schoonhoven om wakker te worden. Via een mooie combinatie tussen Karsten en Sem, maakte de laatste de gelijkmaker, 2-2. Een paar minuten later kon Karsten Schoonhoven tegen de verhouding in op een voorsprong zetten. Helaas had hij net iets te veel tijd nodig om uit te halen en werd nog op het laatste moment geblokt. Kort daarna werd hij in dezelfde situatie van achteren onderuit gehaald. Sommige scheidsrechters (bijv. Pol van Boekel) zouden daar een penalty en rood voor geven, maar als hij gewoon wat sneller had gehandeld hoef je later hier niet meer over te discussiëren. En waar het ene team grote kansen (nogmaals een overwinning voor Schoonhoven was niet verdiend geweest) mist, vallen de doelpunten aan de andere kant en liep Nieuwerkerk uit naar een 4-2 overwinning.

Mannen, we hebben ontzettend hard gewerkt, maar we missen op dit moment de vorm (blijft het meest ongrijpbare begrip in de sport). Belangrijke zaken waar we de komende weken aan gaan werken zijn: scherpte in de verdediging en in de aanval, rust aan de bal en elkaar de ballen in de voet passen. Dan komen de punten en overwinningen vanzelf weer terug.