E2 verliest enigszins geflatteerd met grote cijfers tegen Moerkapelle E1

Assist: Sem Faaij

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 13

7 februari 2015 10:30

Een paar weken geleden waren we al gewaarschuwd door het goede spel van Moerkapelle. Toen verloren we (mede doordat Moerkapelle wat kansen miste) pas diep in de slotfase. Dit keer was het andere koek. De eerste helft ging redelijk gelijk maar de tweede helft ging helemaal verkeerd.  Omdat vandaag een paar spelers ontbraken: wegens andere verplichtingen (Gijs met de muziekband), ziekte (Dylan) of blessure (Roan), kregen we hulp van Jeroen, Sem en Viggo. Zij moesten om 8.30 uur in Nieuwerkerk spelen en konden zo prima om 10.00 uur in het nabijgelegen Moerkapelle zijn. Veel dank voor jullie hulp!

De wedstrijd begon met Marco die Sem voor de goal over het hoofd zag. En vervolgens een prima corner van Troy waar Marco net onder door ging. Alex moest wennen om als rechtsback je man scherp in de gaten te houden en geen ruimte te geven; hij liet z’n mannetje lopen en Jeroen kon als invaller-keeper de tegenstander ook niet afstoppen: 1-0. Niet veel later stormde Sem alleen op het vijandelijke doel af maar wist helaas het net niet te vinden. Een corner van Sem werd vervolgens door Marco net naast gekopt. Na een positiewisseling tussen Troy en Alex kwam de tegenstander ook nog wat moeilijker voor óns doel en werd er ook door Milan en Brent goed verdedigd. Dat zorgde voor rust in de aanval. Dat bleek ook met een prachtige een-twee van Sem met Alex. Waarbij Sem snel voor de goal werd gezet. Helaas werd zijn inzet door Moerkapelle met moeite tot een corner verwerkt. Een mooie steekbal van Alex met links bracht Sem wederom voor het vijandelijke doel en hij schoot net over. Moerkapelle kreeg daarna weer de overhand maar een snel uitgespeelde aanval werd door Viggo onderschept en onschadelijk gemaakt. Tot slot van de eerste helft wist Troy nog met één van z’n perfecte slidings de bal voor een tegenstander weg te tikken. De ruststand na een enerverende en redelijk gelijk opgaande eerste helft bleef zo 1-0.

De tweede helft begon lekker met Wesley die een mannetje uitspeelde en in de korte hoek net naast schoot. Na slecht verdedigen waarbij menigeen niet naar de tegenstander keek, kwamen er twee man vrij voor de arme Jeroen die volstrekt kansloos was: 2-0. Onze jongens gaven niet op en met een mooie pass van achteruit van Viggo op Wesley was er weer kans. Helaas belandde Wesley daarbij net te ver uit positie om tot een serieuze doelpoging te komen. Vervolgens onderscheidde Jeroen zich nog even met twee goede reddingen. En na een mooie pass van Wesley op Sem kwam de o zo nodige ‘Anschlusstor’: 2-1. Schoonhoven zette aan maar helaas was het Moerkapelle dat met een schot van afstand over de arme Jeroen heen schoot en zo op 3-1 kwam. Met onder meer een vrije trap van Viggo wisten onze jongens nog voor gevaar voor het vijandelijke doel te zorgen. Helaas werd dat niet beloond met een doelpunt. Na weer goed positiespel van Moerkapelle / slecht mandekken van onze kant werd het 4-1 voor Moerkapelle. Schoonhoven gaf niet op en ging va-banque spelen, maar dat bleek koren op de molen van Moerkapelle en met een listige counter werd het 5-1 en later ook nog 6-1. Een wat vage beslissing van de scheids zorgde voor verwarring bij onze jongens (Viggo riep “los” tegen Brent en werd daarvoor teruggefloten ten koste van een vrije trap voor ons doel). Van de daarop volgende verwarring profiteerde Moerkapelle en werd het uiteindelijk behoorlijk geflatteerd 7-1.

Een wedstrijd om niet snel te vergeten, want uit deze wedstrijd zijn ruim voldoende lessen te trekken: aansluiting van verdediging bij de aanval, met z’n állen verdedigen en goed op je tegenstander letten zijn daarvan de belangrijkste lessen. De inzet en werklust van iedereen was overigens prima en Moerkapelle staat ook niet voor niets tweede achter de ongeslagen koploper Moordrecht dus zo’n schande was het niet om te verliezen vandaag. Verder een mooie taak voor de trainers om jullie op scherp te krijgen voor de komende wedstrijd tegen Jodan Boys.