Gelukkig nog geweldig slotakkoord van F4

Zwervers, cvv F4

F-pupillen zaterdag, F4, 8e klasse 01

14 maart 2015 10:00

Het was lang wachten in de frisse maartse kou in Capelle aan den IJssel. Heel lang wachten. Pas in de allerlaatste seconde van de uitwedstrijd bij CVV Zwervers kreeg de F4 de eerste kans. Maar het was het wachten waard. De corner kwam van Ties en via Bilal rolde de bal voor de voeten van Tim. Die haalde verwoestend uit en met een prachtige streep vloog de bal zo de kruising in.

Een prachtig slotakkoord van een wedstrijd waarin de F4 het moeilijk had. Een paar grote tegenstanders en wat handige jochies vormden een sterk team dat niet voor niets in de top-3 staat. Onze jongens waren onder de indruk, zo leek het en ondanks fanatiek coachen was het voor Roeland en Paul niet te doen om daar voor rust verandering in te brengen.

Gelukkig had keeper Roel zich vastgebeten in deze wedstrijd. Mooie reddingen, moedig uitkomen, zo hield hij de F4 op de been. Hij had ook een engeltje op de lat, dat wel. Maar in de pauze was het slechts 1-0 en dat was zijn verdienste.

In de rust, met de kleedkamerdeur dicht, lukte het Roeland en Paul wel om de F4 aan te sporen om met wat  meer lef te spelen. Achterin kwam Tim een paar keer goed voor zijn man en stortte Marouan zich vol overgave in de duels.

Op het middenveld merkte invaller Cas, die nog voetbalt in de Champions League, dat al die grote tegenstanders echt niet gevaarlijk zijn, als je probeert de bal af te pakken. Met steeds meer bravoure zag je hem over het veld spurten. Een knap debuut bij de F’jes.

Timme probeerde zich na rust meer met het spel te bemoeien, Rayan won steeds meer duels en ook Ties kreeg meer grip op het spel. Nu lukte het wel om met acties de achterlijn van de tegenstander te halen.

Voorin was Melle nu wat feller, maar het was moeilijk om samen met Bilal kansen te creëren. Bilal kwam nog het dichtste bij, toen hij na een mooie actie en goed doorzetten oog in oog kwam met de keeper van de tegenstander. Maar een verdediger van CVV Zwervers zette er nog net een voet voor.

Het leek dat de F4 met een 3-0 nederlaag naar huis zou gaan. Tot die daverende knal van Tim. Die schoot in de penaltyserie ook nog raak, net als Ties, Melle en Timme.

Feller beginnen, de bal willen hebben, dat is de les van deze wedstrijd. Hopelijk hebben de jongens het goed in hun oren geknoopt, want volgende week wacht een loodzware opdracht, uit bij koploper ESTO. Daar werd thuis met 14-0 van verloren. Dat kan dus alleen maar beter gaan.