Een gemiste kans tegen de koploper

Ammerstol F1

Rayan Bojada (scrimmage)
... (schot)
Timme Harms (schot)

F-pupillen zaterdag, F4, 8e klasse 01

11 april 2015 8:30

De F4 kreeg in de thuiswedstrijd tegen Ammerstol te maken met het fenomeen klutsgoal. Ballen die in een kluwen van spelers blijven hangen en dan puur toevallig het doel in gaan. Zulke doelpunten maakten het verschil tussen de hekkensluiter en de koploper.

Waar de F4 in de uitwedstrijd tegen Ammerstol nog een helft lang onder de voet werden gelopen, was daar nu geen sprake van. Het veldspel ging volkomen gelijk op. Opvallend, omdat Ammerstol tweemaal eenvoudig had gewonnen van ESTO, dat van onze jongens gehakt had gemaakt met 14-0 en 11-2.

Als de F4 iets scherper was geweest, dan had het kunnen stunten in de derby tegen de piepmuizen. Voor het eigen doel bij het wegwerken en ook voor het doel van Ammerstol, waar vaker had kunnen worden gescoord, als de aanvallers wat alerter waren geweest. Zo schoot topscorer Melle van twee meter afstand hoog over.  Soms heb je van die dagen…

Coach Paul, de hoofdverantwoordelijke omdat Roeland inspiratie aan het opdoen was in Swansea, probeerde de jongens nog wel aan te vuren om net ietsje beter bij de les te zijn.

Aan de inzet lag het zeker niet. De F4 was vooral wat ongelukkig. Roel stond goed te keepen, haalde een paar keer het gevaar uit Ammerstolse aanvallen door goed uit te komen, maar had ook wat pech bij een hoge bal.

Lucas, Marouan en Tim stonden goed en fel te verdedigen, maar konden die klutsgoals ook niet voorkomen.

Onze doelpunten kwamen ditmaal van de middenvelders. Voor rust scoorde Rayan, door wél attent te reageren na een corner. Het leverde hem ook zo’n klutsgoal op. Dat was de treffer van Timme zeker niet. Onze scherpschutter schoot van afstand hard en hoog raak.

Ties kwam vooral na de pauze beter in de wedstrijd, wat tot enkele goede combinaties met Melle leidde. Bilal liet zien dat hij in de voorhoede steeds balvaster wordt.

Helaas was het allemaal net niet genoeg om een nederlaag (5-2) te voorkomen. Toch is duidelijk progressie te zien in het elftal, dat de koploper aardig heeft laten schrikken.

In de penaltyserie schoten Lucas, Bilal, Rayan en Roel raak.

Al met al had de F4 niets om zich voor te schamen uiteraard. Maar ja, winnen van Ammerstol, het had gekund.