F4 heeft pech in ‘degradatiekraker’

... (schot)

F-pupillen zaterdag, F4, 8e klasse 01

18 april 2015 8:30

Er zijn profvoetballers die zelfs als routinier nog niet goed weten hoe ze degradatievoetbal moeten spelen. Die verkrampen in de wetenschap dat het nu toch echt moet gebeuren, willen ze niet als laatste eindigen.

Voor zo’n duel stond de F4 ook bij het Rotterdamse CKC. De hekkensluiter op bezoek bij de nummer voorlaatst, het verschil slechts twee punten. Maar van verkramping was geen sprake bij onze jongens. Zij dartelden vrijuit over het knollenveld, waar meer zand dan gras te zien was.

Het leverde terecht een 1-0 voorsprong op, toen Tim als een echte moderne Hollandse verdediger naar voren stormde en uithaalde. Zijn schot kon nog worden gekeerd, maar in de rebound knalde hij wel raak.

De F4 had nog verder kunnen uitlopen. Het was eenrichtingsverkeer. Maar Melle schoot vrij voor de keeper voorlangs en ook Rayan wist niet raak te mikken.

En als je zelf niet scoort… Dan valt-ie aan de andere kant. Het lukte niet om de bal goed weg te werken, er werd even slapjes verdedigd en een aanvaller van CKC schoot knap raak. Waarmee er in de rust een onverdiende 1-1 op het scorebord stond.

Bij CKC hadden ze wel door dat het zo niet goed zou komen, dus sprak de vrouwelijke scheidsrechter onze fanatieke coach Roeland vermanend toe. Of hij zich in het vervolg van de wedstrijd wat zou willen inhouden, want zijn geroep zou ‘angstaanjagend’ zijn. Of het nog tot een tuchtzaak komt, merken we deze week wel :-)

Gelukkig trok de F4 zich er niets van aan dat Roeland na rust wat ingetogener langs de kant stond. De ploeg bleef scherp en fanatiek. Het team bleef aanvallen en had pech dat een schot van Melle werd gestopt door de doelman van CKC.

Achterin hielden Lucas, Marouan en Tim de boel potdicht en als er dan toch nog een CKC’er wist te ontsnappen, greep keeper Roel goed in. Op het middenveld heersten Timme, Ties en Rayan en voorin waren Bilal en Melle gevaarlijk. Maar de verdiende overwinning bleef uit en dus lukte het ook niet om CKC te passeren op de ranglijst. Maar misschien kan dat nog door in de laatste twee uitwedstrijden Moordrecht of Nieuwerkerk te verslaan.

In de penaltyserie was de F4 wel de sterkste en schoten Tim, Ties, Timme, Rayan en Marouan raak.