F4 vergeet zichzelf te belonen

... (solo)

F-pupillen zaterdag, F4, 8e klasse 01

25 april 2015 10:30

Het is zo’n echte trainersterm in het voetbal: We vergaten ons zelf te belonen. Na de uitwedstrijd tegen Moordrecht had die quote uit de mond van de coaches Roeland en Paul kunnen komen. Keihard knokken, goed voetballen en ook nog mooie kansen creëren. Maar ja, het scoren wilde maar niet lukken.

Jammer, want er waren mogelijkheden om van de laatste plek te komen en CKC te passeren op de ranglijst. Knap, want de grotere tegenstander uit Moordrecht was in de competitie en tijdens ons eigen toernooi in Schoonhoven te sterk geweest.

De F4, niet murw geslagen na een al een flinke serie wedstrijden zonder overwinningen, blijft dapper geloven in de eigen kansen. Roel begint elke wedstrijd met de vurige wens om geen bal door te laten. Lucas blijft er in slagen om de spitsen van de tegenstander de voet dwars te zetten. Marouan was tegen Moordrecht weer stoer en onverzettelijk, ook in de tweede helft, toen de rest van het team er even niet meer volle bak voor ging. Tim, die vorige week als verdediger al scoorde, ging nu ook een paar keer vol overtuiging mee in de aanval.

Rayan was weer een goede balafpakker op het middenveld en had er ook goed oog voor als er een tegenstander vrij liep. Ties gooide zich ook vol in de strijd en hielp de aanvallers door met mooie rushes op te stomen. Timme bleef op het middenveld ook loeren op een kans om uit te halen en had één keer pech dat er net te weinig ruimte was om raak te schieten.

In de aanval liet Bilal zien hoe handig hij is aan de bal en één keer kwam hij letterlijk een stapje tekort om te scoren. Melle werkte keihard, was gevaarlijk en creëerde kansen met mooie acties, maar tot vier keer toe lukte het niet om oog in oog met de doelman te scoren.

Jammer, want voor rust was de F4 de betere ploeg en had het team een paar goals verdiend. Maar Moordrecht ging met een 2-0 voorsprong de pauze in.

In de tweede helft begonnen onze jongens even slapjes en werd het al snel 4-0. Zelfs het op z’n minst verdiende doelpunt was de F4 niet gegund en uiteindelijk stond er een wel zeer geflatteerde 6-0 op het scorebord. Dat lijkt een kansloze nederlaag, maar daar was geen sprake van.

In de penaltyserie was er gelukkig wel succes voor Ties, Tim, Bilal en Rayan.

Laten we hopen dat de F4 in de laatste competitiewedstrijd bij Nieuwerkerk het geluk heeft wat de ploeg tegen Moordrecht ontbeerde. Dan staat ook de fans nog een spetterende ontknoping te wachten van een prachtig seizoen.