Dames 1 walst over Gouderak heen

Gouderak VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 5e klasse 3

15 maart 2015 13:00

In tegenstelling tot vorige week Walst Schoonhoven Dames 1 nu wel over Gouderak heen.

Vorige week Gouderak dames 1 - Schoonhoven dames 1, 3-5 Gisteren de return 10-0.

Waar beide ploegen er vorige week nog een spannende vertoning van maakte was het gisteren eigenlijk eenrichtingsverkeer naar het doel van Gouderak.
Waar ik een week eerder 4 goals in de eerste 20 minuten zag, zag ik er gisteren 3.
De 1-0 viel uit een indirecte vrije schop, die gegeven werd omdat de keepster van Gouderak te laat door had dat ze een terugspeelbal op wilde pakken. Anne Kammeraat schoot de 1-0 binnen. Vlak na de 1-0 zorgde na een mooie vlotte aanval, Liselore Suur die de 2-0 binnen schoot. Na precies een kwartier spelen maakte Marina Hom de 3-0. Schoonhoven kreeg daarna nog wel kansen. Het bleef echter bij die 3-0 ruststand.

Na de pauze ging het snel want in het tijdsverstek van een half uur trok Schoonhoven de stand omhoog naar 8-0. Marina Hom, 2x Naomi Houdijk, Jolien Loef en Fee Bektan waren verantwoordelijk voor de doelpunten, na de 8-0 leek de honger een beetje weg te gaan. Alleen dacht Ivana Gurnakova daar anders over, helaas voor Ivana was haar fraaie lob nog niet het slot akkoord. Anne Kammeraat was niet alleen verantwoordelijk voor de 1e Schoonhoven goal maar ook voor de laatste.
Door de 1-0 zege is Schoonhoven een stap dichterbij het kampioenschap gekomen. Mede omdat concurrent Olympia thuis niet verder kwam dan 0-0 tegen RVC 33.
26 april treffen beide clubs elkaar bij Olympia. De winnaar van die wedstrijd mag zich, zoals het zich nu ontvouwt kampioen noemen.

Rick Winkel