Dames 1 speelt één helft maar neemt toch de punten mee

Vrouwen zondag, VR1, 5e klasse 3

29 maart 2015 12:45

Waaij, J. van der

Op 29 maart stond in Rotterdam de wedstrijd op het programma tussen Xerxex DZB en VV Schoonhoven dames 1.

Waar het veld vooraf al meer weg had van een waterpolo veld, ging de wedstrijd toch door.
Door enig oponthoud begon de wedstrijd een half uur later. Schoonhoven was meteen de bovenliggende partij. Binnen 10 minuten stond het al 0-2. Na goed doorgaan op links door Naomi Houdijk was het Jolien Loef die de 0-1 maakte na 4 minuten spelen.
Vier minuten later was het wederom raak, dit keer kon Naomi Houdijk zelf aanleggen. Assist was dit keer van Chiméne Lubbers. Zou Chiméne het volgende talent zijn dat doorbreekt?
Het zou na Naomi Houdijk, Jennifer Binnenkamp en Julia Teunissen en in mindere maten Jolien Loef en Esther Spierenburg het 6e talent zijn dat de stap maakt.
Schoonhoven was geenszins van plan om op het onbespeelbare veld er met de pet naar te gooien. Naomi Houdijk kreeg het op haar heupen, want na een tegentreffer scoorde zij de 1-3 en 1-4. Dat gebeurde na ruim een half uur spelen. Vlakvoor rust zorgde Marina Hom voor de 1-5 rust/eindstand.

In de rust werd er onderling door beide teams afgesproken dat de 1-5 ruststand ook de eindstand was.
Het veld was zo dramatisch dat er echt niet meer op door gevoetbald kon worden.

Aan het eind van het seizoen worden bij de VV Schoonhoven altijd prijzen uitgereikt voor het beste Team van het Jaar, Talent van het Jaar, Coach van het Jaar en Speler van het jaar.
Dat gebeurd aan het eind van de Familiedag, de traditionele seizoensafsluiting.
Ik wil graag de Dames nomineren voor het Team van het jaar en Naomi Houdijk als Talent van het Jaar.
Want het team onder leiding van John de Lange heeft gaandeweg het seizoen bewezen dat het een steeds beter team word.
Naomi Houdijk is wat mij betreft zeker qua traptechniek echt super. Daarom wil ik haar nomineren voor Talent van het Jaar.

Over 4 weken wacht de kraker tegen Olympia. Bij winst zijn ze kampioen.