Off-day VR1 leidt tot verrassende nederlaag bij Olympia

Schoonhoven VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 5e klasse 3

26 april 2015 12:00

Het ging eigenlijk de laatste 2 maanden voor beide ploegen maar om één wedstrijd, één dag waarop het echt moest gebeuren. Helaas liep het voor Schoonhoven dames 1 uit op een drama.

Zoals al eerder vermeld waren de belangen groot. Schoonhoven was bij winst zo goed als zeker kampioen, en Olympia kon de koppositie overnemen. Aan Schoonhovense zijde waren ze echt onwijs zenuwachtig, ook niet verwonderlijk want voor bijna iedereen was het de eerste keer dat ze zo'n wedstrijd mochten spelen. En bij de thuisclub liepen vier speelsters die voor de winterstop nog 2e klasse speelde bij Donk.

Om 12:00 begon het dan eindelijk.
Vanaf het begin was het al duidelijk dat vooral Schoonhoven echt last had van de zenuwen. Het was slecht, ze konden de bal niet lang in bezit houden. Olympia liep er makkelijk doorheen. Na 10 minuten was het echter al een beetje gebeurd. Olympia liep zo door de Schoonhoven defensie heen, maar het ontbrak aan communicatie.
De enige mogelijkheid dat Schoonhoven zichzelf terug kon vechten in de wedstrijd werd fantastisch gekeerd door de keepster van Olympia. Fee Bektan plaatste de bal in de verre kruising, helaas niet hard genoeg om voor de 1-1 te zorgen. Vanaf minuut één was helaas al te zien dat er zowel naar voren als naar achter niet goed werd bijgesloten. Daar maakte Olympia optimaal gebruik van. Met een 3-0 ruststand wist je al dat het eigenlijk een gedane zaak was. Want behalve dat ene schot was Schoonhoven onmachtig.

De tweede helft begon toch meer in evenwicht, Olympia liet aanvankelijk de teugels iets vieren, maar nog werd Schoonhoven gesteund door een grote schare fans, niet echt gevaarlijk. Olympia trok al vrij snel de teugel strakker aan en kreeg kans op kans en scoorde het ook nog 2x.
5-0 is nog een vrij magere afspiegeling van de wedstrijd. Ik geloof dat Olympia nog 3x de lat raakte. En Anne Kammeraat haalde veel weg.
Door de nederlaag ziet Schoonhoven ook Haastrecht passeren en staat het dus 3e op 1 punt achter Olympia en Haastrecht.
Ik wil alle fans die mee geweest zijn bedanken voor de steun. Het mocht helaas niet zo zijn.

Rick Winkel

Bekijk enkele foto's.