E1 overwint haar angst en wint overtuigend met 0-2 bij Koploper sv Gouda E1

Gouda E1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

14 februari 2015 9:45

Wie de avonturen van de VVS E1 een beetje volgt weet dat wij een zeer sportieve ploeg zijn die soms wint, soms gelijk speelt en soms verliest. Geen topploeg maar wel een ploeg waar op zijn tijd zeker rekening mee gehouden moet worden. Dit hangt dan vooral af van hoe de koppies staan op de wedstrijddag en dan kunnen we van elk team verliezen maar zeker ook van elk team winnen.

Wie nog even terug denkt aan de bekercompetitie kan zich zeker nog wel de thuiswedstrijd herinneren tegen de sv Gouda E1. De toenmalige koploper kwam op bezoek bij de (in hun ogen) matige middenmoter. Dat pakte even anders uit voor de “heren”  van Gouda en konden hun frustraties niet meer de baas en begonnen op alles en iedereen  in te schoppen en uit te schelden. Daarbij volledig ondersteunt door het coaching duo.

En dan moet je op 14 februari (Valentijnsdag) om 09:45 uit tegen Gouda E1, de wedstrijd die niemand eigenlijk wilde spelen. Wederom de koploper (Gouda)  tegen middenmoter (Schoonhoven). Dat nog wel zonder coach Marcel, die lekker de bloemetjes aan het buiten zetten was in Thialf (Grrrr.), maar gelukkig met zeer goede hulp van de vaders van Sem, Chiel, Achraf en Amin. Mannen, zeer bedankt voor de steun.

Een reis naar Gouda, klinkt als een vertrouwde weg, maar niets bleek minder waar. Al onderweg naar Vlist werden we geblokkeerd door een onwillige stacaravan waardoor we uiteindelijk moesten omdraaien. Eenmaal in Gouda bleek er een toeristische rondleiding op het programma te staan. Maar gelukkig konden we toch nog de weg vinden naar het sportpark van sv Gouda. Na het parkeren van de auto’s konden we ook nog een mooie parkwandeling maken. Eindelijk aangekomen was het snel omkleden en toen we op het veld aankwamen, vond de scheidsrechter dat we maar gelijk moesten beginnen, anders zou het hele verdere programma in de soep lopen. Hoe bedoel je?: er zou die dag niet meer gespeeld worden op het kunstgrasveld waar wij op ingedeeld waren.

Maar ja, de verhoudingen stonden gelijk op scherp, van de scheidsrechter hoefden we dus ook niets te verwachten. Nou ja, als we dan toch koud moeten starten dan gaan we maar gelijk scoren. Direct na de aftrap kwam de bal bij Jeroen. Jeroen passte de bal over de verdedigers van Gouda heen naar Karsten en die wist er wel raad mee. Alleen op de keeper af, schoot hij de bal koelbloedig langs hem, 0-1. De sfeer zat er gelijk goed is.

Gouda probeerde zichzelf op te peppen, maar veel verder dan verdwaalde schoten kwamen ze niet. De verdediging van Schoonhoven stond als een huis met een uitblinkende leider Viggo die zelf het vuile werk niet schuwde. Dit tot grote frustraties van alles wat zich Gouda noemde, inclusief onze scheidsrechter.

Het was jammer dat de mooiste aanval van de wedstrijd niet tot een verdiende 0-2 leidde. De aanval werd over rechtsachter door Achraf opgezet, hij passte Sem in de voeten (zie je wel dat kunnen we dus wel), Sem ging op snelheid zijn directe tegenstander voorbij, haalde de achterlijn en legde de bal terug op de vrijlopende Amin. Amin aarzelde geen moment en haalde vol uit. De bal spatte uiteen op de kruising. Wat een pech.

We konden met 0-1 gaan rusten, maar gerust waren we er niet op. In de rust kwam de coach van Gouda zijn verontschuldigingen aanbieden voor zijn gedrag in de eerste helft. Grote klasse, dat moet je ook kunnen.

Na rust hetzelfde spelbeeld. Gouda aandringend, fysiek sterk maar zeer slordig in de afronding. Bij Schoonhoven nog steeds een ijzersterke verdediging met een uiterste kalme keeper Abdi die zijn verdediging prima neerzette en ondersteunde.

Schoonhoven kwam er keer op keer gevaarlijk uit wat resulteerde in dat Sem 2x de lat raakte en 1x de paal. Daar heeft hij vaker last van (zie DSO uit). Hoe langer het duurde hoe meer kansen er kwamen voor Schoonhoven. Zo kon Jeroen op snelheid over links (nieuwe linksbuiten) opstomen richting doel, jammer dat zijn vlammende schot met, jawel, links net voorlangs ging. Een paar minuten later kon Amin de wedstrijd beslissen in een 1 tegen 1 op de keeper af, waar de keeper als winnaar uitkwam. Vlak voor tijd kwam dan toch de bevrijdende 0-2. In een aanval van Schoonhoven haalde Karsten verwoestend uit, de keeper kon de bal nog net tegenhouden waarna Jonas attent reageerde en de bal met rechts in het doel kon schieten.

Na afloop werden nu wel sportief strafschoppen genomen en werden onze mannen met frisse tegenzin door de tegenstanders gefeliciteerd.

Mannen, grote klasse. Met deze inzet, belevenis en rust in het spel weet ik zeker dat we van iedereen kunnen winnen.

Nu mogen we eerst twee weken met vakantie en dan gaan we wederom op bezoek bij angstgegner en nieuwe koploper Olympia E1.

Prettige vakantie.