E2 speelt gelijk in spektakelstuk bij Jodan Boys

Jodan Boys E3

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 13

14 februari 2015 10:30

Met Jodan Boys troffen we een tegenstander uit de subtop. De wedstrijd begon met enkele prima kansen voor onze jongens. Marco schoot tot vier keer toe net te hoog of net haast doel. En een steekbal van Marco op Dylan kon ternauwernood door de keeper over de zijlijn worden gewerkt. Vervolgens stond Jodan Boys ineens met twee man vrij voor Roan. Maar hij kwam goed uit en hield de nul. Na een prima uittrap van Roan en werkt Marco in de sprint een duel uit de laatste man van Jodan Boys. Na een reglementaire schouderduw had hij voor zichzelf tijd voor een schot gecreëerd. Maar ook dit schot ging rakelings over. Dat zet je toch aan het denken: kloppen de maten de doelen bij Jodan Boys wel??  Roan onderstreepte nog eens prima in z’n vel te zitten door een schot uit een uitbraak van Jodan Boys prima te verwerken en onschadelijk te maken. Daarna was het de beurt aan Marco maar zijn schot ging via de keeper naast. Doe werd genomen door Wesley en een goede kopbal van onze stormram Brent werd gekeerd door hun keeper. En ook de rebound van Troy was een prooi voor hem. Vervolgens counterde Jodan Boys ging geheel tegen de verhoudingen in naar de 1-0. Na nog een kansje voor Troy, die helaas niet met links durfde te schieten en dus met buitenkant rechts ruim naast schoot, was het de beurt aan Roan om zich weer te onderscheiden met een redding op een fraai schot. Even later was hij na zwak verdedigen (wie lette er eigenlijk wél op z’n mannetje??) was hij toch echt kansloos en werd het 2-0 voor Jodan Boys. In het slotakkoord werd dan eindelijk een kans verzilverd. Een indraaiende voorzet van Alex werd door Dylan op Troy teruggelegd en die kon prima de 2-1 binnen koppen.

De tweede helft begon met een ouderwetse scrimmage voor ons doel waar ook zomaar de 3-1 uit had kunnen vallen. Dat bleef ons gelukkig bespaard en bij een uitbraak over rechts werd Dylan bij de achterlijn bereikt. Hij hoefde niet te kijken, want Alex maakte luidkeels duidelijk dat hij vrij stond en de bal wilde hebben. En die kreeg hij dan en tikte beheerst de gelijkmaker binnen: 2-2. Roan toon weer een rots in de branding door een corner klemvast te pakken. Dat werd hem betaald gezet door een geniepig knietje in z’n dijbeen. Maar daar liet hij zich niet door van de wijs brengen. Even later werd de tegenstander weer lekker vrij gelaten en dat moesten we bekopen met de 3-2. Gelukkig konden we dat recht trekken met een voorzet van Troy op Dylan. Die vervolgens in twee keer de 3-3 wist binnen te schieten. Dylan was vandaag een ware luis in de pels voor Jodan Boys en ook niet af te stoppen. Zo schoot hij uit een corner rakelings naast. Bij de corner was Marco bewust als laatste man neergezet om met z’n snelheid een tegenstoot onschadelijk te maken. En zo wist hij ook tegen twee man overeind te blijven en het gelijk van de trainers te bewijzen. Vervolgens kon Dylan net niet de 3-4 binnen schieten en schoot Alex met een iets te laat indraaiend schot net naast. Onze jongens waren duidelijk op jacht naar de winnende treffer. En eerlijk is eerlijk dat was ook zwaar verdiend geweest. Helaas viel het doelpunt aan de verkeerde kant. Bij twee opeenvolgende corners werd de laatste ons fataal: 4-3. Bij Jodan dacht men de buit binnen te hebben, maar dat was buiten de ijzersterke mentaliteit van onze jongens gerekend. Een mooi schot van Alex werd gepakt door de keeper. En Dylan tikte niet veel later maar net naast. Maar na een voorzet van achteren nam Dylan (als ware hij Marco van Basten zelf) de bal met z’n rug naar het doel keurig aan, draaide weg van de tegenstander en schoot in één tijd de 4-4 onhoudbaar tegen de touwen. Daarna ging de jongens onverdroten door om de volle winst te pakken: Wesley gaf de bal mooi aan Dylan en die schoot de 4-5 net niet binnen. Ook een laatste corner leidde niet tot het gewenste resultaat. En dus keerden we met een welverdiend punt huiswaarts. De man van de wedstrijd laat zich raden: hij was bij ieder doelpunt betrokken en ware plaag voor de tegenstander. Dylan, van harte gefeliciteerd je hebt keurig gespeeld vandaag.

Een prima pot en sterke revanche op vorige week. Zoals jullie het laatste deel van de tweede helft speelden zijn jullie onverslaanbaar: de mouwen opgestroopt, de tegenstander op de huid zitten en zelf prima voetballend. Heel goed en ga zo door. Volgende week wacht ons weer een pittige tegenstander: Jodan Boys E3!