E1 verslaat wederom een koploper, ditmaal wordt Olympia E1 verslagen met 1-3

Assist: Chiel Schenk

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

7 maart 2015 11:30

Drie weken geleden werd nog de toenmalige koploper Gouda E1 met 0-2 verslagen. Vandaag stond angstgegner Olympia E1 op het programma. Dit seizoen hadden we nl al drie keer kansloos verloren van Olympia en nu voor de 4e keer stonden de sterren ook er niet goed voor. We hadden de afgelopen twee weekenden geen wedstrijd gehad ivm met de voorjaarsvakantie, een aantal van ons had dinsdag nog op een groot veld gespeeld met de O12 tegen Bergambacht, de training van afgelopen donderdag was als behalve een groot succes. En als klap op de vuurpijl mochten we vandaag pas om 11:30 aantreden in Gouda. Daar waar we om 08:30 meestal onze beste wedstrijden spelen, als het energieniveau nog hoog is. Voordeel aan onze kant was: dat we nog niet verloren hadden in Gouda dit jaar.

Met een compleet team mochten we omkleden in kleedkamer 11 van het prachtige nieuwe complex van Olympia. Na eerst €10 borg gestort te hebben konden we hier dan eindelijk in en kon de soundbox vol open gezet worden. Na een strenge tactische speech waarin de opdrachten man voor man werden doorgesproken, konden we naar buiten voor een goede warming-up.

Na het collectief handjes schudden (waar kennen we dat van) mochten onze jongens aftrappen en namen direct het overwicht in de wedstrijd. Doordat door de aanvallers Sem en Amin goed positie gekozen werd en door de verdedigers Achraf, Jeroen en Viggo kort op de man verdedigd werd, kon Olympia niet in hun vertrouwde combinatiespel komen. Na een aantal corners voor Schoonhoven kon Sem uit de volgende corner van Amin bij de eerste paal intikken, 0-1.

Het scenario van Gouda uit leek zich te herhalen. Olympia wist zich geen raad en Schoonhoven voerde zeer gedisciplineerd haar taken uit en bleef rustig haar spelletje spelen. De verdere eerste helft ging het spel op en neer zonder dat daar grote kansen uit kwamen. Met 0-1 de rust in.

Na rust speelde Olympia zonder hun sterke laatste man en spits, hier lagen dus kansen voor Schoonhoven. Wederom begon Schoonhoven sterk aan de 2e helft wat al snel resulteerde in een grote kans voor Sem. Maar de keeper van Olympia bleef rustig kijken en staan en kon de bal eenvoudig vangen.

Halverwege de tweede helft wist Karsten de bal op het middenveld te veroveren en kon Amin alleen op de keeper afsturen. Amin bleef ijzig koel, omspeelde de keeper en schoof de bal in het lege doel, 0-2.

Dat Olympia een goed team is, bleek wel uit een razend snel uitgevoerde counter die over 2-3 schijven in het doel van de kansloze Abdi verdween, 1-2. En weer gingen we een vreselijk spannende slotfase tegemoet. Olympia ging alles op alles zetten en via gevaarlijke dribbels van de spits kwamen ze dicht in de buurt van keeper Abdi. Gelukkig voor Schoonhoven zag hij zijn medespelers over het hoofd of konden onze verdedigers nog net de bal voor zijn voeten wegschieten.

Met nog 3 minuten te spelen wist Karsten via een lange bal Chiel te bereiken, Chiel kon de vrijstaande Sem bereiken en Sem wist de bal koelbloedig langs de Olympia keeper te schieten, 1-3. Hiermee was de wedstrijd beslist en behouden wij onze ongeslagen status in Gouda.

Mannen, grote complementen voor jullie. Achterin zeer gedisciplineerd en kort op de man verdedigd, voorin heel hard gewerkt en zeer effectief in de afronding en voor het gehele team een groot compliment voor de rust aan de bal en bijna alle ballen naar een medespeler gespeeld in plaats van in de voeten van een tegenstanders (misschien vandaag wel de sleutel naar de overwinning).

Tevens dank aan de sportieve Olympia mensen (spelers, staf, scheidsrechter en ouders) voor de oprechte felicitaties aan ons. Voorbeeld voor vele andere clubs!!!!!!