E2 kansloos onderuit in Gouda tegen ONA E3

ONA E3

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 13

7 maart 2015 8:45

De wedstrijd begon met goed positiespel van ONA. Daarin bleken deze jongens al snel een stuk verder dan ons team. Toch waren de eerste kansen voor onze jongens. Een corner van Troy gaf hij voorbij de tweede paal op Alex. Alex omspeelde zijn tegenstander en gaf met links keurig voor op Troy. Diens schot kwam helaas tegen de kruising. Uit een volgende corner van Alex kopte Marco rakelings over. De eerste de beste kans voor ONA was direct raak. Van achteruit en door het midden konden zij naar hartenlust combineren en zo de 1-0 op het scorebord zetten. Een schot van Troy ketste af op een verdediger: corner. Uit deze corner kopte Marco op de lat. Vervolgens redde Roan op een inzet van een speler van ONA die slim uit de rug van Milan was weggelopen. Na nog een redding van ONA op een schot van Troy kreeg ONA weer alle tijd om de 2-0 binnen te schieten. Voor rust zette Alex nog even goed door op links, gaf een voorzet op Dylan maar daar wist de keeper net op tijd tussen te komen. De eerste helft eindigde met de rode lijn van deze helft: weer kreeg ONA vrije doortocht door het midden, maar wist Roan met zijn grote teen de 3-0 te voorkomen.

In de rust had ons team duidelijke instructies gekregen: er bovenop zitten en druk zetten. Direct vanuit de aftrap schoot Alex op doel om onze aspiraties te onderstrepen. Na wat druk zetten op de tegenstander bleek de tegenstander minder goed dan wanneer ze (zoals in de eerste helft) veel ruimte krijgen. Als snel verloren ze de bal en dat resulteerde in weer een schot van Alex. Daarna sloop hetzelfde euvel als in de eerste helft weer in ons team: niemand blijft in positie en rent als kip zonder kop achter bal en tegenstander aan. Het verdedigen (over het hele veld) begint om bij je man te staan en die geen ruimte geven. De 3-0 van ONA werd ook weer op deze wijze ingeleid en resulteerde in een schot op de lat. De rebound werd met links onhoudbaar binnen geschoten door een ONA speler. Vervolgens werd nog maar even de rode loper midden over het veld uitgerold en kon ONA de 4-0 binnen schieten. Daarna volgde een jacht van ons team op de eretreffer. Marco zette een paar keer goed door maar gaf dan niet of net te laat af om een vrijstaande Dylan of Wesley te bereiken. Vlak voor doel kon Dylan uit een scrimmage nog bijna de 4-1 op het bord zetten maar ONA was alert. Nadat ONA weer door het midden opkomen maakte Alex zowaar een overtreding. Licht gefrustreerd gaf hij een beschaafde schouderduw aan z’n tegenstander en voorkwam zo weer een vrije doortocht. De vrije trap verdween naast het doel. Het geloof was duidelijk weg bij onze jongens en ONA kon ook niet echt meer voor ons doel komen. De wedstrijd bloedde dood en eindigde in een troosteloze 4-0.

Volgende week tegen Stolwijk zouden we toch (met meer inzet én geconcentreerd spel) weer de volle buit moeten kunnen halen. Gelukkig kun je leren van je fouten en is het dus niet erg om fouten te maken. Komende week weer lekker trainen en zaterdag fris en fel spelen tegen Stolwijk.