E2 revancheert zich met prima overwinning tegen Stolwijk E1

Alex Prins (schot)

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 13

14 maart 2015 9:45

Na de wedstrijd met matige inzet van vorige week was het nu zaak om de nummer laatst (Stolwijk E1) niet te onderschatten. De dag begon voor de leiding met de nodige stress. Wesley kon niet meedoen vanwege een ontsteking aan zijn been. Gelukkig kwam hij wel kijken en kon hij meedelen in de feestvreugde. Hopelijk ben je snel weer beter, jongen! Toen bleek Marco zijn voetbalkleding op school te hebben laten liggen en kon hij dus ook niet meedoen. Na wat driftig heen en weer geapp, kwam uiteindelijk het verlossende woord: er is voldoende kleding beschikbaar en Marco kan gewoon meedoen. De wedstrijd begon dan ook met een kansje voor spits Marco; helaas net naast. Wanneer komt zijn verlossende doelpunt??!! Vervolgens was er mooie aanval van Milan via Alex naar Dylan. Helaas kon Dylan er niet bij. Na nog een slap schotje van de vrijstaande Alex brak Stolwijk gevaarlijk uit en wist Roan met zijn vingertoppen de 0-1 te voorkomen. Vervolgens gaven we veel ruimte aan Stolwijk en dan blijkt ook de ploeg met slechts twee punten uit elf wedstrijden een geduchte tegenstander. Ze kwamen er een paar keer heel gevaarlijk uit. Milan werd simpel uitgespeeld en Roan kon daarna ook 0-1 niet voorkomen. Maar gedurende de eerste helft sloop er weer wat vertrouwen in ons team. De mouwen werden opgestroopt en dit resulteerde in een mooie aanval: een een-twee van Alex met Milan bracht Alex op linksvoor. Met een puntgave voorzet bediende hij Marco en die tikte beheerst (en goed voor z’n tegenstander komend) de 1-1 binnen. Brent veroverde vervolgens centraal achterin de bal, bleef rustig en gaf een prachtige dieptepass op Marco. Die kwam vrij voor de keeper met een tegenstander in nek hijgend en schoot net naast. Vervolgens was het de beurt aan Troy voor een mooie slalom door de vijandelijke verdediging en sloot die dribbel af met een puik schot; helaas vol op de paal. Goed verdedigend ingrijpen van Alex (die letterlijk z’n mouwen had opgestroopt) voorkwam een gevaarlijke kans voor Stolwijk. Diezelfde Alex gaf nog een prima bal op Dylan maar die kon daar net niet bij. Vervolgens bleek Alex goed wakker geworden na een wat slap begin maar zijn indraaiende schot met een mooie krul ging net naast. Vervolgens was het de beurt aan Brent en Gijs om een gevaarlijke aanval onschadelijk te maken en zo met 1-1 te rusten.

Na de nodige tactische tips van de trainers (feitelijk gewoon geen ruimte geven aan je tegenstander en wat meer beweging en aansluiting) begon de tweede helft. Stolwijk schoot uit de startblokken maar hun poging ging net naast. Alex kwam vervolgens gevaarlijk op en gaf een goede voorzet op Troy. Die kreeg weinig tijd van Stolwijk en moest dus snel schieten. Dat deed hij goed maar net naast. Even later gaf Alex door het midden de bal aan Troy. Troy nam de bal keurig aan en slalomde zich door de verdediging en schoot knap de 2-1 binnen. Bij de volgende aanval gaf Troy vanaf rechts een voorzet op Dylan. Die nam de bal in een keer uit de lucht op doel maar deze inzet raakte de lat. Langzamerhand ging ons team weer ouderwets draaien: iedereen bewoog en speelde geconcentreerd. Niemand liet het kopje hangen of z’n tegenstander lopen en daardoor kon Stolwijk niet meer zo gevaarlijk worden als in het begin van de wedstrijd. Alex gaf de bal mee aan Milan die nu was ingebracht om voorin oorlog te maken. Milan trok mooi naar binnen en leverde een keurig schot af; helaas ging de bal over het doel heen. Roan bleef ook bij menig aanval van Stolwijk (want zo nu en dan blijft hij in 1 tegen 1 situaties belanden) en wist ook nu weer door goed uitkomen in zo’n situatie de tegenstander te dwingen om naast te schieten. Alex kwam steeds beter in de wedstrijd en schoot met een vlammend schot de bal in één keer uit de lucht onhoudbaar op de lat. Milan hield vervolgens de bal voorin keurig vast en gaf deze aan de opkomende Alex die de bal beheerst, geplaatst en hard door een mêlee van spelers de 3-1 binnen schoot. De wedstrijd werd op slot gegooid en de drie punten bleven in Schoonhoven. Gijs was verdedigend ook weer goed op dreef en hield de gevaarlijke lange aanvoerder van Stolwijk goed in bedwang. Met een nuttige overtreding smoorde Brent een gevaarlijke aanval in de kiem. En Roan kon zich nog even bewijzen door een schot van dichtbij in een prima reflex met z’n voet uit het doel te houden. Alex kopte later voorin de bal nog op Dylan maar die kon net niet genoeg kracht in z’n schot leggen om de 4-1 aan te tekenen. Het slotakkoord was voor Stolwijk die uit een mooie aanval naast schoot.

Het was een mooie wedstrijd waarbij iedereen vandaag weer goed z’n best heeft gedaan. En dan kunnen jullie heel mooi voetbal laten zien. Ga zo door! En maak er volgende week tegen Haastrecht ook weer een mooie pot van!!