Wedstrijd WDS E2 - Schoonhoven E6

Schoonhoven JO11-6

E-pupillen zaterdag, E6, 7e klasse 01

14 maart 2015 10:00

Na de 3-2 winst twee weken geleden tegen nummer 3 SPV en de 3-2 winst tegen nummer 1 Sportlust van vorige week, moesten we afgelopen zaterdag uit bij WDS Driebruggen.

Er stond een stevige en koude wind die beide ploegen parten speelden.

We begonnen sterk aan de wedstrijd. Al na 2 minuten kregen we onze eerste kans. Een mooie pass van Thijs belandde in de voeten van Chris. Maar zijn schot werd gered door de keeper.

Na 6 minuten kwam Jean-Luc alleen voor doel maar hij mistte deze reuze kans.

In de 11de minuut een mooie actie door het midden. Ouail onderschepte de bal en speelde door naar Jay. Die gaf een mooie pass naar Chris. Maar weer werd dit schot gered door de keeper.

In minuut 12 een mooie actie op links die een hoekschop opleverde. Jonas nam de hoekschop en gaf de bal mooi voor het doel waar Jay de dikverdiende 0-1 binnenkopte.

Schoonhoven ging op zoek naar een tweede treffer. In minuut 13 een mooie rush op links van Jonas. Die gaf de bal aan Jay,die op zijn beurt Chris bereikte. Schot op doel maar weer een redding van de keeper.

In de 14de eerste kans van WDS. Bas blokte nog eerst de bal maar daarna kwam er toch een voorzet waar Ouail en Joppe tussenzaten en de bal terugspeelden op Sem. Dat was de eerste bal die onze keeper moest pakken.

In de 17de minuut de volgende aanval van Schoonhoven. Het begon met een uittrap van Sem. De bal werd gedragen door de wind en kwam over het middenveld. Paniek in de verdediging van WDS en dat leverde een hoekschop op. Deze werd weer door Jonas voor het doel geslingerd. De bal werd slecht weggewerkt en belandde voor de voeten van Joppe. Die schoot hem mooi in doel. 0-2 voor Schoonhoven.

In de 19de minuut tweede aanval van WDS. Er werd slecht uitverdedigd en de 1-2 was een feit.

In de 21ste minuut een diepe bal van Bas,weer slecht weggewerkt door de verdediging en de afvallende bal werd door Jean-Luc tegen de lat getrapt en bleef voor de lijn liggen.

Anderhalve minuut te vroeg gingen we de kleedkamer in met een 1-2 voorsprong.

De tweede helft beloofde een stuk moeilijker te worden met de wind tegen.

Toch was de eerste kans voor ons. Thijs zijn schot werd door de keeper gered.

WDS kwam nu steeds vaker over de middenlijn,mede dankzij de wind. Bij een verre uittrap van de keeper kwam de bal over de middenlijn. Gelukkig zat Bas er op tijd met een voet tussen.

Bij de volgende aanval van WDS leverde dat een corner op. Jonas,die Sem had vervangen in doel, kon er nog net zijn hand tegen zetten. Bij een nieuwe corner een minuut later was het wel raak. De 2-2 werd net in een hoekje binnengetrapt.

Na 12 minuten gooide Jonas de bal naar Sem. Die gaf een mooie diepe bal op Thijs. Maar die mistte helaas alleen voor de keeper.

Het spel ging nu over en weer. Ook Jay werd alleen voor de keeper gezet maar ook hij mistte deze mooie kans.

Met nog 4 minuten op de klok was nog alles mogelijk. We kregen nog 2 mooie kansen op de winnende treffer maar beide doelpogingen gingen er niet in.

Moe gestreden stapten de jongens van het veld. Ze hadden er alles aan gedaan en allemaal een puike wedstrijd gespeeld maar helaas bleven we hangen op een gelijkspel.

Toch een dikke pluim voor deze toppers.

Op naar de volgende wedstrijd.