Schoonhoven zondag 1 lijdt ongelukkige en onnodige nederlaag.

Schoonhoven 1 (zon)

Alphen 5 (zon)

Mannen zondag, 1, 7e klasse 04

15 maart 2015 11:00

Afgelopen zondag stond op sportpark 't Hofland de wedstrijd op het programma tussen Schoonhoven zondag 1 en Alphen 5.

De beginfase was nog gelijk opgaand, maar in de fase dat Alphen de bovenliggende partij was maakte het ook de enige goal van de wedstrijd. Na die goal rechtte Schoonhoven de rug en had het 10 minuten voor de pauze pech dat een knal van 35 meter van Dennis den Boer op de kruising uit een spatte. Wat zeker voor rust het geval was is dat er aanvallend vaak verkeerde keuzes gemaakt werden, of teveel voor de eigen actie.

Na de pauze was het op de eerste 10 minuten na waarin Alphen de wedstrijd had kunnen beslissen, aan Schoonhoven. Dat Alphen zowel voor als na rust het duel niet kon beslissen kwam door keeper Rob Lafeber, die had een paar keer een passend antwoord op inzetten van Alphen spelers. Schoonhoven ging alles of niks spelen en reeg vooral corners aan een. De afronding liet te wensen over. Door dit verlies haakt Schoonhoven af als het gaat om plaats 1. Schoonhoven verdiende op zijn minst een punt. Het harde werken werd helaas niet beloond.

Rick Winkel