E1 wint voor de 4e keer op rij, nu met 7-1 van ONA E1

ONA E1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

21 maart 2015 9:45

Na drie overwinningen op rij, waarvan twee tegen de koplopers en één tegen de nummer laatst, mochten we vandaag aantreden tegen de nummer 9 (ena laatst) ONA E1. De uitwedstrijd was toentertijd nogal geflatteerd gewonnen met 2-8. Reden voor onderschatting? Of toch niet, ONA had de laatste twee wedstrijden gewonnen en waren dus ook in de winning mood.

Wederom mochten we op het schitterende tweede veld (wie had dat gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen) én op ons favoriete tijdstip 09:45. In de voorbespreking werd er gehamerd op een goede start, want vorige week kwamen we al na twee minuten met 0-1 achter. Dit was gelukkig niet tegen dovemans oren gezegd.

Gelijk vanaf het begin waren het twee hardwerkende teams die behoorlijk aan elkaar gewaagd waren. Waar bij ONA vaak de eind pass net niet goed viel, of goed door Schoonhoven verdedigd werd, kreeg Schoonhoven wel een aantal serieuze kansen. Maar het bleef 0-0. Dat Louis van Gaal soms een “Gouden …” heeft, gold vandaag voor de Schoonhoven coach. Na 10 minuten kwamen Jonas en Achraf in het veld en twee minuten later speelde Karsten Jonas vrij over links. Zijn voorzet/schot op doel met zijn linkerbeen, kon niet meer de ONA defensie uit het doel geschoten worden en kwam Schoonhoven op een 1-0 voorsprong. Kort daarna kon Sem over rechts goed doorgaan, haalde de achterlijn en zijn voorzet was op maat op Jonas die nu met zijn goede rechterbeen de bal achter de ONA keeper kon schieten, 2-0. Schoonhoven kwam nu helemaal los. Snelle aanvallen over links en rechts leverde kans na kans op. Nu werd een goede combinatie tussen Sem en Karsten door Sem langs de ONA keeper geschoten, 3-0. Was ONA dan kansloos? Hoewel het spel zeer behoorlijk was, was de Schoonhoven defensie oppermachtig, geconcentreerd en gretig om duels te winnen. Vlak voor rust leverde wederom een combinatie tussen Karsten en Sem de 4-0 op door afronding door Karsten.

In de rust konden uitsluitend complimenten gegeven worden, maar toch ook gewaarschuwd om vooral zo door te gaan en niet te verslappen. In de tweede helft hetzelfde spelbeeld, een goed proberend ONA, maar een te sterk spelend Schoonhoven. Schoonhoven kreeg gelijk alweer kans op kans, maar het vizier stond even niet op scherp.

Na een minuut of tien kwam dan toch de verdiende 5-0, ditmaal door een mooie assist van Jonas op Karsten en Achraf, waar Karsten de bal snel voor Achraf in het doel schoot. Kort daarna was er wederom een combinatie tussen Jonas en Karsten waar Karsten de vrijstaande Sem zag. Sem omspeelde de keeper en schoof de bal in het lege doel, 6-0. Er was nog tijd genoeg, zou het een heuse 7-klapper worden? Het antwoord kwam na de mooiste aanval van de ochtend: keeper Abdi gooide goed uit naar de vrijstaande Jeroen op links. Jeroen speelde de bal langs de zijlijn door naar Amin. Amin haalde de achterlijn en trok de bal terug op de vrijstaande Karsten, die aarzelde geen moment en schoot de bal in de touwen, 7-0. Het slotakkoord was voor de “lange” rechtsvoor van ONA die vanaf rechts de bal verwoestend in de linker kruising joeg. Leuk voor hem, maar Schoonhoven maalde er niet om.

Mannen, vier op rij!!!! Grote klasse, we kunnen nu echt naar boven gaan kijken. Floreant staat slechts twee punten boven ons. Volgend week kunnen we een plaatsje stijgen door bij Floreant te winnen en dan komt ook de top 3 in zicht. Ik zeg: “we gaan er voor!!!!”