E1 wint van concurrent Floreant E1 met 1-4 en stormt de top 3 binnen

Floreant E1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

28 maart 2015 10:00

Na vier schitterende overwinningen met veel doelpunten (meeste van de 1e klasse 8) en weinig tegendoelpunten mochten we vandaag aantreden tegen directe concurrent Floreant E1 (zespuntenwedstrijd). De thuiswedstrijd hadden we zeer ongelukkig verloren op de dag na Sinterklaasavond, waarin wij zeker 15 100% kansen kregen en toch met 2-4 de wedstrijd verloren. Dus alle reden om er alles aan te doen om een plaatsje te winnen en concurrent Floreant voorbij te gaan.

Na een prachtige toeristische route door het schitterende Groene hart (en dat zegt een echte Fries). De meegereisde Schoonhovenaren vonden het maar lang duren en hadden liever via de grote asfaltwegen gereden. Hoe bedoel je: waardeer je omgeving. Aangekomen in Boskoop verdwenen de Schoonhoven supporters in de plaatselijke Karwei en gingen wij naar kleedkamer 16 en veld 4a. Gelukkig was er een pendelbusje om ons daar te brengen, NOT.

Na een goede warming up, begonnen we (dit keer wel) gelijk scherp aan de wedstrijd. We stonden op alle posities goed en waren stuk voor stuk onze directe tegenstander de baas. Het wachten was op het goedvallen van de laatste bal of pass. De verdedigers van Floreant wisten zich geen raad en konden slechts corners weggeven om het gevaar onschadelijk te maken. Eén van de eerste corners van Jonas werd gelijk door Sem met het hoofd snoeihard in het doel gekopt, 0-1. Schoonhoven bleef aandringen en Floreant kon ons alleen afstoppen door het weggeven van nieuwe corners. Uit wederom een goede corner van Jonas kwam de bal voor de voeten van Jeroen, die aarzelde geen moment en schoot de bal hard en laag in de hoek van het doel, 0-2.

Af en toe dacht Floreant gevaarlijk te worden, maar door goed verdedigend werk van Chiel, Achraf, Viggo en uitblinker Jeroen (Man of The Match) kwamen ze niet verder dan ook een paar corners. Keeper Abdi hoefde zich in de eerste helft niet bijzonder in te spannen, anders dan het doen van een paar uittrappen. Schoonhoven bleef het beste van het spel houden via een mooie combinatie tussen Karsten en Jonas haalde Jonas de achterlijn en gaf de bal met zijn (mindere) linkerbeen op maat voor op Karsten, die de bal in de touwen schoot, 0-3. Door een foute combinatie op het middenveld wist Floreant via een snelle dieptebal de rechterspits te bereiken die in een 1 tegen 1 Abdi wist te passeren, 1-3.

Na de rust mocht Schoonhoven voor de wind spelen en bleef op alle fronten sterker dan Floreant. Hoewel Floreant af en toe met gevaarlijke counters er uit kwam, kwam Abdi niet echt in gevaar. Na een mooie combinatie tussen Karsten en Achraf (ingevallen voor de geblesseerde Amin op de linksbuiten positie), haalde Achraf de achterlijn en wist de keeper van Floreant in de korte hoek te verrassen, 1-4. Dit was uiteindelijk de beslissing. Dat Floreant nog een aantal goede kansen kreeg was vooral leuk voor Abdi, die nu ook in de wedstrijd groeide en nog erg belangrijk werd voor het team (en een beetje hulp van de palen). Uitstand bleef 1-4.

Mannen, wederom een prachtige en belangrijke overwinning, 5e op rij!!!!!!. Niet alleen gaan we Floreant voorbij maar door het gelijke spel van Woerden E1 stormen we zelfs de top 3 binnen. Nu een weekje competitie rust, wel een mooi toernooi met Pasen in Schoonhoven en op naar ESTO op 11 april.