E2 biedt goed tegenwicht maar verliest van koploper Moordrecht

Moordrecht E1

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 13

28 februari 2015 9:00

Kan Schoonhoven E2 het goede spel van de afgelopen weken voortzetten tegen de koploper Moordrecht E1 (koploper zonder zelfs maar één punt verloren te hebben)? Onze jongens speelden leuk mee en de wedstrijd zat aardig op slot met niet al te veel kansen over en weer. Moordrecht was tactisch en voetballend weliswaar wat beter maar met de nodige werklust en inzet konden we dat prima compenseren. Zeker drie doelpunten waren te voorkomen geweest door alerter ingrijpen; als niemand iets doet dan rolt die bal inderdaad gewoon het doel in… Dat zou feitelijk het complete wedstrijdverslag van vandaag kunnen zijn. Maar aangezien ik per woord wordt betaald toch maar even iets meer.

De wedstrijd begon met een schot van Chiel om de Schoonhovense aspiraties te onderstrepen. Niet lang daarna viel vanuit het niets en tot veler verrassing de 1-0 voor Moordrecht. Een schot dat door niemand werd aangeraakt en slechts apathisch werd bekeken eindigde tegen de touwen. Vervolgens stonden er ineens weer ouderwets twee man vrij voor Roan. Hij wist de 2-0 te voorkomen ten koste van een corner. Mooi gered weer hoor. Een mooi gekruld schot van Alex daalde net te laat om de keeper te verrassen. Even later was een vrije trap na een overtreding op Chiel vlak voor het doel van de tegenstander ook voor Alex. Hij schoot de bal hard en laag in de muur (wellicht in de hoop dat ze zouden springen maar dat deden ze helaas niet). Vervolgens kwam Troy nog sterk op van rechtsachter naar rechtsvoor om inclusief de befaamde “Bosvelt shuffle” de bal voor te geven op Chiel. Die schoot de bal ineens uit de lucht. Mooi snel gehandeld maar wel ver naast helaas. Wesley speelde niet onverdienstelijk als rechtsback en viel op door enkele malen taai te verdedigen en het fysieke contact niet te schuwen. En ook wat mooie ballen aan een vrijstaande medespeler te geven. Aan de andere kant wist Milan goed raad met z’n tegenstanders. Na nog een vrij schot van dichtbij waar Roan wel weer raad mee wist, leken we af te stevenen op een 1-0 ruststand. Toen Gijs echter per ongeluk hands maakte, floot de scheids terecht voor een vrije trap. Nadat iedereen helemaal klaar stond, werd de vrije trap genomen en bleef iedereen weer staan kijken zonder ook maar iets te doen. Dat verraste Roan en dus deed hij ook niets en rolde de bal het doel in: 2-0.

De tweede helft begon met een schotje van Brent en weer eens goed en nuttig uitkomen van Roan. Brent, Milan en Marco verdedigden taai tegen de sterke Moordrechtenaren. Chiel zorgde voor de nodige energie en beweging voorin. Gijs en Troy bemanden het middenveld en Alex en Wesley stonden licht geblesseerd aan de kant. Marco’s beste actie van de dag was het spelen van linksachter, centrale verdediger en rechtsachter in één aanval van Moordrecht. Onverschrokken rende hij van man naar man en wist zo een kans voor Moordrecht op de 3-0 te voorkomen. Bij een inworp liep Gijs zich goed vrij en verlegde hij het spel goed naar de andere kant van het veld. Helaas kon deze dreigende aanval door Moordrecht nog net onschadelijk worden gemaakt ten koste van een inworp. Na tot twee keer toe aanvallend goed doorzetten van Chiel werd hij bij de tweede keer neergelegd door de tegenstander. Een vrije trap was het gevolg. Brent schoot deze hard in de muur. Na goed verdedigen van Milan wist hij ook nog snel het spel te verleggen door een mooie pass op Chiel en die gaf de bal snel door op Troy. Helaas was diens goede schot met links een prooi voor de keeper. Een volgend schot van Troy ketste af op een verdediger en belandde voor de voeten van Chiel. Die aarzelde geen moment en schoot de 2-1 binnen. Alhoewel Moordrecht tactisch het betere van het spel had, wisten ze niet veel kansen te creëren. Door flinke werklust van onze kant wisten we het de koploper toch heel moeilijk te maken en zou een gelijkspel een terechte beloning zijn. Helaas mocht dat niet zo zijn: een corner werd door Moordrecht niet hoog voor de pot geslingerd maar slim naar een vrijstaande speler gespeeld. Die schoot op doel en dat schot leek niet gevaarlijk. Het leek erop alsof Marco de bal wilde wegtrappen maar helaas raakte hij de bal niet en zette zo Roan op het verkeerde been: 3-1. Een te gehaaste uittrap van Roan belandde pardoes in de voeten van een Moordrechtenaar. Die gaf de bal aan hun rechtsvoor en die gooide de bal dit keer wél hoog voor de pot. Roan verkeek zich op deze bal en tikte de bal net onder de lat in het eigen doel: 4-1.  Daarna was het snel afgelopen.

Jongens, jullie hebben vandaag weer goed gespeeld en bij vlagen de tegenstander weggespeeld. Natuurlijk had Moordrecht een licht overwicht maar veel kansen hebben jullie niet weggegeven. De tegengoals vielen wat schlemielig en de uitslag is geflatteerd. Ga zo door de komende weken en dan komen de punten weer vanzelf!!