E1 laat zich in slotfase verrassen tegen ESTO E1: 3-4

Sem Faaij (schot)

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

11 april 2015 9:45

Na 5 prachtige overwinningen op rij, weet je dat een nederlaag steeds dichterbij komt. Helaas gaf het Gerco Megatoernooi op 2e paasdag al de eerste voortekenen van overmoed en lichte verslapping.

De beide coaches volgden de wedstrijd live via de Whats app vanuit het prachtige Swansea, hiervoor nog dank aan alle whappende toeschouwers. Speciaal waren ze hiervoor eerder uit hun bed gekomen, want in de UK is het een uur eerder en dat na een zware avond. De spanning was voor hun niet te houden. Dank aan Robbin voor de prima coaching vandaag.

Schoonhoven begon slap aan de wedstrijd en kwam terecht op een 0-1 achterstand. Gelukkig schrokken we toen wakker en kwamen we in ons gebruikelijke spel. Via een afstandsschot van Karsten werd de wedstrijd in evenwicht gebracht en kon hierna via Sem zelfs op voorsprong komen 2-1. De eerste helft eindigde met veel kansen voor Schoonhoven maar door stevig verdedigen van ESTO konden deze kansen steeds onschadelijk gemaakt worden.

Direct na de rust leek Karsten de wedstrijd te beslissen na een 1 op 1 met de keeper van ESTO. Hierna volgden nog vele kansen, maar de scherpte aan Schoonhoven kant was minder dan de scherpte van de verdedigers van ESTO. Hierbij aangegeven dat ook het "houtwerk" ons niet gunstig gezind was.

Helaas waren vandaag de voetbalwetten weer van toepassing. Als je zelf de kansen niet maakt dan vallen de doelpunten aan de andere kant. Dit hadden we kunnen weten, daar ESTO al vaker in de 2e helft terug is gekomen van een (grote) achterstand (is ook een kwaliteit). ESTO zette alles (lees alles) op alles om terug te komen en werdern hierbij geholpen door Schoonhoven en wisten de wedstrijd uiteindelijk met 3-4 te winnen.

Jammer mannen, maar dat kan een keer gebeuren. Koppies omhoog en dan gaan we volgende week tegen angstgegner sc Woerden onze eerste overwinning op ze behalen. Alle vertrouwen op een goed resultaat.