E2 boekt wederom terechte overwinning tegen directe concurrent

Nieuwerkerk E5

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 13

11 april 2015 9:45

Wedstrijden tegen Nieuwerkerk E5 kennen dit seizoen telkens wat aanloopproblemen. De uitwedstrijd kende vooraf wat hectiek, omdat we wat spelers van een ander E-team nodig hadden. En dus moet het beginnen van de wedstrijd zo wat vertraagd worden (op medewerking van de tegenstander hoefden we niet te rekenen) en enige minuten later begon. Dit keer kwam onze scheidsrechter doodleuk niet opdagen. Omdat uw verslaggever wekelijks zijn objectiviteit weet betonen, verwachtte men dat hij ook dat ook wel als scheidsrechter zou kunnen doen. Het verwerken van alle commotie kostte me wel wat tijd en daarom ook het verslag wat later. Met dank overigens aan Miranda voor het notuleren van de belangrijkste gebeurtenissen tijdens de wedstrijd.

Het spel golfde op en neer met lekker fysiek spel. Nieuwerkerk schoot al snel richting ons doel maar naast. Niet veel later schoot Troy op doel en redde hun keeper. Een uitbraak over links via Alex en een prima voorzet van zijn kant kon helaas niet worden verzilverd door wat miscommunicatie tussen Wesley en Troy. Gijs onderschepte vervolgens prima een aanval van Nieuwerkerk. Sinds de blessure van Brent speelt Marco centraal achterin. Hij wist menig aanval van Nieuwerkerk onschadelijk te maken door goed voor de man te komen of gaten dicht te lopen. Nieuwerkerk zette wat aan maar vond ook in Roan een rots in de branding. Ook waren zij niet echt zuinig met hun corners: die vlogen werkelijk alle kanten op en vormden zodoende ook geen gevaar. Aan het slot van de eerste helft werd ons team weer gevaarlijk. Zo gaf Alex weer een mooie voorzet en probeerde Dylan die snel in één keer tegen de touwen te schieten. Helaas redde hun keeper. De eerste helft eindigde zoals die begon: 0-0.

De tweede helft had Nieuwerkerk duidelijke instructies gekregen: vol op de aanval en Schoonhoven proberen onder druk te zetten. Dat leidde direct vanaf de (door Schoonhoven genomen) aftrap al tot de 0-1. Dat lieten we niet op onze kop zitten en dus werden de mouwen opgestroopt. Marco vocht zich een weg naar voren en de bal belandde bij Troy die aarzelde niet en schoot de 1-1 binnen. Toen Roan een hoge bal wilde vangen blesseerde hij zich door een botsing met een tegenstander. Gelukkig werd dat met wat peptalk vakkundig opgelost en kon hij gewoon doorspelen. Vervolgens kreeg Troy de bal in de buurt van de achterlijn en draaide de bal het doel in: 2-1. Troy was helemaal los en bij een uitbraak van Schoonhoven gaf hij een prima bal op Dylan die net naast schoot. De tactiek van Nieuwerkerk leek niet te werken. Toch kregen ze nog een corner, maar de bal werd beheerst weggekopt door de ook vandaag weer sterk verdedigende Milan. Na wat gefrummel van Troy belandde de bal bij Alex. Hij schoot hard op doel maar hun keeper kon redden. Vervolgens werd een corner van Troy weggekopt door Nieuwerkerk. En niet veel later was het de beurt aan Dylan om een corner te nemen. De daarop volgende uitbraak strandde echter weer bij Marco. Marco wist ook aanvallend z’n steentje bij te dragen. Na een mooie rush werd zijn schot door de keeper gepakt. En ook een mooie bal van Marco op Gijs was een prooi voor hun keeper. Maar wel weer een goed schot van onze “Koeman”. Bij de daarop volgende corner werd de variant “schot uit de tweede lijn” gebruikt. Milan schoot echter naast. Natuurlijk moesten we ook deze wedstrijd nog een keer de paal raken om daarna de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Alex nam een corner en gaf de bal keurig voor op Milan. Die kopte de bal tegen de touwen: 3-1. Na enige discussie tussen de scheidsrechter en de coach van Nieuwerkerk (hij en zijn assistent leken heel goed op de hoogte van de spelregels maar dan net weer even niet van de spelregel: “geen commentaar op de leiding” en zeker “niet het veld betreden”) probeerde Nieuwerkerk nog alles uit de kast te halen door een verdediger te laten inschuiven. Veel gevaar konden ze echter niet veroorzaken. De beste kansen bleven voor Schoonhoven. Helaas kon Dylan een mooie aanval van Gijs via Marco naar Dylan niet verzilveren. Een uittrap van Roan werd door Dylan vervolgens doorgespeeld naar Alex maar die kon de bal niet onder controle krijgen en werd per ongeluk op z’n voet gestapt door een tegenstander. Vervolgens was het nog de beurt aan de geblesseerde Brent om wat speelminuten te maken. Dit natuurlijk als beloning voor zijn trouwe inzet. Want ook al is hij geblesseerd en kan hij daardoor eigenlijk niet goed rennen, toch hij is op trainingen en wedstrijddagen trouw aanwezig. Ook dat is een ware teamspirit. Klasse gozert! Op én naast het veld zijn we een hecht team; dat blijkt ook telkens na de wedstrijd in de kantine. De jongens zitten dan altijd bij elkaar aan een tafel aan de derde helft. Op het veld kunnen we elkaar zo nu en dan wel wat toeschreeuwen; daarna is het altijd weer koek en ei.