E1 wint laatste wedstrijd tegen Gouda E1 met 4-3 en wordt lentekampioen

Gouda E1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

2 mei 2015 8:30

Een week later dan u van ons gewend bent, de verslaggever moest na de wedstrijd gelijk door naar Engeland, hier dan toch ook nog het verslag van de laatste wedstrijd.

De laatste wedstrijd moest op zaterdag 2 mei jl. gespeeld worden. De wedstrijd was nl in eerste instantie afgelast op 31 januari en door de KNVB ingelast op de eerste zaterdag van de mei vakantie. Daar de meeste teams eenvoudig deze wedstrijden in overleg met de tegensteder kunnen verplaatsen, wilde Gouda hier niet aan. VVS heeft er alles aangedaan, tot aan het hoofdbestuur van sv Gouda aan toe, maar Gouda wilde of kon, maar waar een wil is een weg, de wedstrijd niet verplaatsen. Ze konden nog kampioen worden en na twee eerdere nederlagen tegen VVS E1 dachten ze nu wel erg makkelijk aan de punten te kunnen komen. Niets bleek minder waar. VVS ging er alles aandoen om het Gouda moeilijk te maken en haar sportieve plicht te doen. Karsten wist zelfs zijn moeder over te halen een paar uur later op vakantie te gaan en met de invallende keeper Roan gingen we met 8 man de strijd aan.

Hoewel strijd, we keken binnen 10 minuten tegen een schijnbaar uitzichtloze achterstand van 0-3 aan te kijken en nog verdiend ook. Toen Amin de bal voorin veroverde en zijn eigen werk op een prachtige wijze via de onderkant van de lat in het doel schoot, 1-3, kwam er langzaam weer wat geloof in de ploeg. Kort daarna wist Mateo van grote afstand de keeper te verrassen, 2-3, en de wedstrijd lag weer volledig open.

Vlak na rust onderschepte Viggo de bal op het middenveld, wist Karsten goed aan te spelen, deze draaide om zijn tegenstander heen naar zijn linkerbeen en haalde verwoestend uit en liet de keeper kansloos, 3-3. Hierna golfde het spel op en neer en kwam VVS bijna op een voorsprong toen Amin de achterlijn haalde over links, de bal keurig terugtrok op Karsten, maar zijn in één tijd genomen schot belandde op de rechterpaal. De wedstrijd leek op een terechte 3-3 gelijkspel uit te lopen. Maar hier dacht de keeper van Gouda anders over. Een afstandsschot van Karsten leek naast te gaan en dat dacht de keeper van Gouda ook, maar op het laatst boog de bal blijkbaar nog naar binnen en viel de bal binnen, 4-3. De scheids floot gelijk af en VVS won voor de derde keer van Gouda dit seizoen.

Mannen grote klasse. Van de laatste 9 wedstrijden (terugronde) werden er in totaal 8 keer gewonnen en 24 punten behaald. Met recht mogen we ons Lentekampioen noemen. KAMPIOENEN!!!!!!!