E1 wint van angstgegner sc Woerden met 5-3 en behaalt doelstellingen

Woerden E1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

18 april 2015 9:45

Na de onnodige nederlaag vorige week tegen ESTO met 3-4 na een 3-1 voorsprong, stond deze week in het teken van hoe gaan we sc Woerden E1 bespelen. Immers werden we al tweemaal helemaal dol getikt, eerst in de bekercompetitie thuis met 2-10 en eenmaal in de competitie uit met 13-2. De trainingen stonden dan ook vooral in het teken van de felheid. Alleen als we alle 9 geconcentreerd waren en Woerden geen ruimte zouden geven om te voetballen (want dat is wat ze heel goed kunnen) en zelf voorin ook rustig en scherp zouden zijn, dan zouden we een kans hebben op een mooie wedstrijd.

Vanaf het begin voerden de mannen het plannetje perfect uit. Achterin messcherp verdedigen op de bal en de tegenstander geen centimeter ruimte geven en voorin juist de ruimte opzoeken. Al snel werd Karsten via Amin op links weggestuurd, haalde de achterlijn en gaf de bal pan klaar voor op het hoofd van Sem, 1-0. Een paar minuten laten gebeurde bijna hetzelfde vanaf de andere kant. Sem haalde de achterlijn, trok de bal terug naar Karsten, die de bal laag in de linkerbeneden hoek krulde, 2-0. Wat een luxe.

Dat Woerden een goed team is, kwamen we vrij snel achter. Ze profiteerde tweemaal van wat verslapping aan Schoonhoven kant en straften dat genadeloos af, 2-2.Vlak voor rust maakte de prima leidende scheidsrechter zijn enige foutje. Uit een snelgenomen ingooi door Schoonhoven (terwijl de bal via een Schoonhoven speler uit was gegaan) kwam de bal via Jonas in de voeten van Karsten die de bal wedeom achter de Woerden keeper schoot. met 3-2 voor de rust in, altijd lekker.

Na rust bleef het spel op en neer golven (wat een tempo!!!!), Viggo wist zijn mannen goed op te peppen om alles uit de kast te halen en samen met Achraf, Chiel en Jeroen wisten ze de Woerden aanvallers onschadelijk te maken. Voorin bleven Jonas, Amin, Sem en Karsten loeren op een gevaarlijke counter die er steeds vaker kwamen. Viggo veroverde de bal op het middenveld, bleef rustig en speelde Amin in de voeten, die wist op zijn beurt Karsten alleen voor de keeper te zetten en het was 4-2. De beslissing?? Nog niet, want Woerden kwam nog een keer terug via een schitterend afstandsschot, waarmee de uitblinkende keeper Abdi verschalkt werd, 4-3. Gelukkig viel de beslissing aan de Schoonhoven kant, na eerst nog de lat geraakt te hebben. Via een aanval over meerdere schijven kwam de bal bij Jonas die Sem geheel vrij zag staan en Sem wist daar wel raad mee, eindstand 5-3.

Mannen, grote klasse!!!!!!! Een overwinning op Woerden voelt als een kampioenschap. Na twee zulke grote nederlagen nu zo verdiend winnen laat zien dat we erg gegroeid zijn dit jaar.

Met nog twee wedstrijden te gaan hebben we onze doelstellingen (linkerrijtje, top 5 en 27 punten) reeds behaald. Volgende week zaterdag nog DSO en dan gaan we zondag op trainingskamp naar Friesland. "Frisia here we come"