E1 wint op karakter van goed spelend DSO E2 met 5-1

DSO E2

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 8

25 april 2015 9:45

Na de prachtige 5-3 overwinning op angstgegner Woerden E1, mochten we vandaag tegen het altijd lastige DSO E2. We konden ons nog goed de ujitwedstrijd herinneren op de enige winterse zaterdag van het jaar, toen wij als enige VVS team mochten voetballen in Zoetermeer. Goed om te weten DSO E2 is het opleidingsteam betaande uit allemaal kleine behendige 1e jaars E's.

Schoonhoven begon ondanks waarschuwingen van te voren toch slap aan deze wedstrijd. In het begin werd er te vaak balverlies geleden, werden net niet de medespelers bereikt en werd er achterin niet kort genoeg gedekt. Het goede nieuws was de voorhoede vandaag een hele scherpe indruk maakte en een goede dag had. Sem veroverde een foutieve pass van DSO en kon zelf alleen op de keeper aflopen, bleef goed kijken en wist de keeper aan de linkerkant te passeren, 1-0. Kort daarna wist Karsten Amin alleen richting de keeper te sturen en ook Amin bleef rustig naar de keeper kijken en maakte beheerst 2-0. Hierna golfde de wedstrijd op en neer zonder dat er grote kansen werden gecreeerd.

Na rust werd DSO sterker en combineerde goed. Maar verder dan een paar hoekschoppen en kopballen die naast en over gingen kwamen ze ook niet. Schoonhoven had de wedstrijd in die tijd kunnen beslissen via een aantal scherpe counters van Amin en Jonas. Kort daarna besliste Schoonhoven dan toch de wedstrijd. Chiel onderschepte een gevaarlijke pass op het middenveld, bediende Karsten. Hij aarzelde niet en schoot de bal van ca 20 meter in de rechterkruizing, 3-0. DSO knakte en Schoonhoven vloog er nu overheen. Jonas haalde heel goed de achterlijn over links, trok de bal terug naar de 1e paal, waar Karsten de bal eenvoudig kon intikken, 4-0. Hierna wist Karsten Amin wederom alleen op de keeper af te sturen en maakte wederom beheerst zijn 2e en Schoonhovens 5e. Dat DSO in blessuretijd nog 5-1 maakte was slechts voor de statistieken.

Mannen, wat zijn we dit seizoen gegroeid. Slecht spelen en dan toch de wedstrijd eenvoudig met 5-1 winnen is een compliment voor het gehele team. De verdediging en keeper Abdi voor het niet weggeven van enige kansen en de aanval voor het zeer effectief omgaan met de zelf gecreerde kansen.

En nu:  OP NAAR FRIESLAND!!!!!!!!!!