E2 houdt lang stand tegen de sterke kampioen Moordrecht E1

Moordrecht E1

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 13

25 april 2015 9:45

Na de zeperd van vorige week in Oudewater ontvingen wij vandaag kampioen Moordrecht E1 op ons complex. Waar we naar verluid vorige week toch echt het betere van het spel hadden, maar de tegenstander met wat toevalstreffers toch nog ruim wist te winnen (5-2). Daar was het vandaag andere koek. Dat seizoen op z’n einde loopt, was te merken aan de lichte blessures in ons team. Bijna iedereen mankeerde wel iets en sommige spelers vroegen zelfs om als wissel te mogen beginnen. Daarnaast bleek Moordrecht ook (eerlijk is eerlijk) een maatje te groot. We hebben lang stand gehouden en kwamen zelfs op 1-0 voorsprong, maar aan het eind van de wedstrijd was de pijp leeg en benutte Moordrecht wél haar kansen.

Moordrecht zette onze jongens direct onder druk, maar door onnauwkeurigheid in afronding, meerdere keren nuttig ingrijpen van Gijs, een flink aantal goede reddingen van Roan en sterk verdedigend optreden van Marco kon de schade worden beperkt. Een harde vrije trap van Moordrecht ging net naast en kon net niet klemvast worden gepakt door John. Wellicht dat hij even bij Roan in de leer kan… Op een mooi indraaiend schot van Moordrecht kon Roan met z’n vingertoppen aan de bal komen: net genoeg om via de paal uit het doel te houden. De bal werd daarna door Alex weggewerkt. Bij een volgende aanval was het Milan die de bal goed verdedigend wegkopte. Vervolgens was het tijd voor de eerste kans van onze jongens. Alex schoot op doel en hun keeper had daar veel moeite mee. Wesley was paraat om de rebound over de doellijn te werken: 1-0. Nog een paar keer wist Marco goed in te grijpen: een voorbeeld voor velen zoals hij z’n lichaam goed en eerlijk gebruikt in de duels. Ook Milan kon nog een keer goed verdedigen bij een corner. Maar vlak voor rust leverde Moordrecht een goede voorzet af en kon simpel door een vrijstaande speler de 1-1- worden binnengetikt.

Ook in de tweede helft was de eerste kans voor Moordrecht. Vrij voor Roan maar Marco in de nek hijgend kon Roan het schot van de aanvaller klemvast pakken. Bij een volgende aanval had Roan ook weer een antwoord op een listig schot. En ook een hele lastige hoge bal die vlakbij het doel uit de lucht viel, was voor Roan geen probleem: gewoon klemmen die bal. Na een goed uitgespeelde counter was Roan helaas kansloos en tikte Moordrecht de 1-2 binnen. De trainers stuurden vervolgens Marco van centrale verdediger naar centrum spits. Dit leek bijna te werken want na een scrimmage voor het vijandelijk doel had het zomaar 2-2 kunnen worden door Marco. Aan het eind van de wedstrijd besliste Moordrecht met een simpel intikkertje (1-3) en hard schot van een vrijstaande speler waarbij Roan kansloos was (1-4).

Moordrecht was een klasse apart in onze poule: met voor hun nog één wedstrijd te gaan hebben ze slechts één keer verloren, nul keer gelijk gespeeld en 16 keer gewonnen. Dat maakt het verlies wat draaglijker. Onze jongens hebben gestreden voor wat ze waard zijn en zich niet laten afslachten of intimideren. Het seizoen zit er voor ons op. Waar menig tegenstander nog wat wedstrijden moet inhalen, zijn wij klaar. Het tweede veld met kunstgras werpt dus z’n vruchten af, want bij ons zijn er dit jaar nagenoeg geen wedstrijden afgelast. Eind mei hebben we nog een toernooi in IJsselstein om het jaar af te sluiten. En volgend jaar moeten we allemaal naar de D’tjes. Eindelijk op een heel veld net als de grote mannen doen. Heel veel succes volgend jaar en hopelijk blijven we allemaal weer lekker bij elkaar. Jullie zijn een leuk team vóór, tijdens en ná de wedstrijd.  Dat is leuk om te zien en in stand te houden. Ten slotte ook een woord van dank aan Bas en John. Al jaren lang staan zij in weer en wind klaar voor onze jongens. Het trainen en leiden van een team kost veel (privé) tijd en is absoluut geen vanzelfsprekendheid. Veel dank voor jullie werk dit jaar weer.