VVS 5 verslaat na spectaculaire slotfase Oudewater 5

Oudewater 5

Mannen zaterdag, 5, 7e klasse 07

2 mei 2015 10:15

Onder leiding van de goed fluitende Harry van Waas stond vandaag de wedstrijd op het programma tussen nummer 4 Schoonhoven 5 en nummer 3 Oudewater 5.

De wedstrijd was vanaf het begin leuk om naar te kijken. Beide ploegen wilde echt voetballen. Het was voor beide ploegen alleen wel lastig om de controle te pakken, want zoals de stand op de ranglijst al uitwees, moest het krachtverschil klein zijn.
Beide ploegen speelde goed georganiseerd vanuit een gesloten defensie met aan Schoonhoven zijde een uitstekend spelende Arend de Winter die alle credits verdient voor hoe hij vandaag speelde, verreweg de beste man op het veld met veel goede slidings op de bal.
Beide ploegen kregen voor de pauze twee goede kansen die helaas verprutst werden.

Na de pauze veranderde het spelbeeld totaal niet. Met nog een half uur op de klok raakte een speler van Oudewater geblesseerd aan de knie. We hoorde het knakken langs de kant. Zoals het er uit ziet een ernstige blessure. Vanaf deze plek wil ik hem sterkte wensen en het is te hopen dat het meevalt.
Na een onderbreking van een kwartier ging het spel weer door. Van de kant zeiden we,nog een kwartier voor tijd, de ploeg die nu scoort wint.
In de 83e minuut werd het 0-1. Schoonhoven moest na de 0-1 alles of niks spelen. Gelukkig met succes want na een goede corner van Michiel Rijneveld was het Danny van Vugt die de 1-1 binnen kopte in de 89e minuut. Danny van Vugt was eerst de keeper maar door problemen met zijn schouder is het een veldspeler geworden. Het slotakkoord kwam op naam van Robin Vrieselaar, die in de 92e minuut de winnende binnen schoot, en zich zo de matchwinner mocht noemen. Door de zege staat Schoonhoven 3e en passeert het Oudewater.

Rick Winkel

Meer foto's, allemaal gemaakt door Rebecca van der Pouw zijn hier te bekijken.