Halve finale beker Schoonhoven A1 - Haaglandia A2

A-junioren, A1, Groep 2 2

11 mei 2015 19:30

Imandt, R.L.B.

Op de website van Haaglandia stond het volgende wedstrijdverslag van de bekerwedstrijd:

"Het mocht niet zo zijn. Een intensieve reis (1,5 uur in files en prachtige polderlandschappen) zorgde voor een krappe warming-up, maar op een fraaie zomeravond maakte dat niet zo veel uit.

De thuisploeg startte voortvarend en wist met goed voetballend samenspel onze A2 de eerste 20 min. de wil op te leggen. Met 2 grote kansen tot gevolg die over en naast gingen. Daarna kantelde de wedstrijd langzaam met gevolg dat de laatste 20 min. duidelijk voor Haaglandia waren. Na een werkelijk prachtige aanval vuurde Kevin net naast. Een tweede goede aanval over verschillende schijven vond bij Shiva een vrijstaand eindstation, maar onze spits mikte ook al net naast. En de derde scoringskans werd geboden door Kostas, die met een zuivere trekbal Ennis zocht, maar die kwam net een paar cm’s te kort.

In de tweede helft leken we de lijn van het einde van de eerste helft door te trekken, maar grote kansen leverde het niet op. Een 10 min. straf agv een gele kaart bracht ons team uit evenwicht. We gingen achteruit denken en gaven Schoonhoven moed om weer vooruit te spelen. Uiteindelijk golfde het spel op en neer en leek een penaltyreeks het eindpunt. Maar tegelijkertijd besefte een ieder dat een toevallig doelpunt ook de wedstrijd kon beslissen. En die viel. Uit het niets. Een pegel tegen de paal werd door dezelfde speler in de rebound rustig ingetikt: 1-0. Er volgden, incl. blessuretijd, nog 10 min. pompen en verzuipen voetbal, maar het werd uiteindelijk verzuipen, want bij een counter werd het 2-0. De scheids liet niet meer aftrappen. De vele toeschouwers gaven hun ploeg een applaus, en de A2 spelers gaven een hand en konden, weliswaar teleurgesteld maar met opgeheven hoofd, de kleedkamer opzoeken.

De finale op 6/6 op het terrein van DWO is voor Schoonhoven. Onze A2 heeft nog een competitiewedstrijd a.s zaterdag (12.45 uur, verzamelen 11.15 bij H’dia) uit tegen FC ’s-Gravenzande. Plus nog een bezoekje aan de sportschool van onze sponsor Oasis Fitclub op een nader te bepalen moment."