B1 wint 1e nacompetitiewedstrijd tegen XerxesDZB

B-junioren zaterdag, B1, hoofdklasse/1e klasse 1e) nr11e - P2 110 nacompetitie

9 mei 2015 12:30

Schaap, D.

In de strijd om promotie gingen we op bezoek bij Xerxes Dzb.

We begonnen de wedstrijd net als onze betere wedstrijden van de reguliere competitie met veel strijd en inzet. We scoorden al heel snel de 1-0. Uit een hoekschop van Walter kopte Joris op de lat en de terug springende bal kon simpel in getikt worden door Giorgio.
We hielden de linies kort op elkaar en gaven eigenlijk weinig kansen weg. Complimenten voor Ray, Jorn, Ismaël, Lars en Wassim.
We kregen wel kansjes maar scoorden niet meer voor de rust.

De 2e helft begonnen we ongewijzigd. De kansjes bleven komen.We kregen een vrije trap waar Giorgio achter ging staan. Hij schoot hem stijf in de kruising binnen, 2-0. We moesten nu wel iets inzakken omdat zij met meer druk naar voren gingen spelen. Dus konden wij in de omschakeling gevaarlijk counteren. Dit leverde al snel een goal op, een diepe bal van Jorn op Giorgio die de bal over de uitgelopen keeper schoot 3-0.
Toen werd het tijd voor de 2 wisselspelers uit de C1 Lex en Jesse. Lex kwam er in voor Wassim en Jesse voor Jimmy.Die lieten allebei zien dat ze het niveau aankunnen. Xerxes wist toch nog een doelpunt te scoren door een slordigheidje af te straffen. Ja jongens, scherp blijven tot het eind. En dat eind is misschien wel op 6 Juni. Blijven Strijden & Winnen.

Jan van Maurik